com 21

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb een com21 modem van Chello. Al tijden heb ik problemen met de aansluiting (technisch). Op de meest willekeurige momenten verlies ik contavt met internet. Ik moet dan wat aan de netwerkabel rommelen en dan pakt ie 'm weer. Ik heb chello daar al eens over gebeld, maar die raadden me af om over te stappen op een ander modem. Het voordeel van dit modem zou het vaste IP adres zijn, waardoor ik minder kans zou hebben dat ik op een te volle bandbreedte zou werken.
De problemen met de verbinding worden echter steeds erger en ik wil eigelijk van het gezeik af. Wat raden jullie aan? Een ander modem bij Chello bestellen (met een dynamisch IPadres) of ergens een com21 modem op de kop tikken? Worden die dingen eigenlijk nog gemaakt? Of hebben jullie andere tips? Ik werk overigens wel met een router, zitten daar nog haken en ogen aan bij de aanschaf van iets anders?

Aan de netwerkkaart rommelen en dan doet hij het weer? Al een andere netwerkkabel geprobeerd?

Trouwens had ook een COM21 van Chello met een vast IP adres, maar heb nu al een hele lange tijd een Terayon en bevalt ook goed hoor.

Geplaatst door Caspar107
Aan de netwerkkaart rommelen en dan doet hij het weer? Al een andere netwerkkabel geprobeerd?

Trouwens had ook een COM21 van Chello met een vast IP adres, maar heb nu al een hele lange tijd een Terayon en bevalt ook goed hoor.

Ja ik heb al verschillende andere kabels geprobeerd, zonder resultaat. Overigens erkende een helpdeskmedewerker het probleem. Er schijnen meer bezitters van een com21 met dat probleem te zitten. Hij was ook degene die die informatie over dat IPadres gaf. Hij adviseerde een tandenstoker.

Btw, heb je met je nieuwe modem geen problemen met verbinding op drukke momenten?

Btw, heb je met je nieuwe modem geen problemen met verbinding op drukke momenten

Nee helmaal niet, draait zeer goed, zie dat je ook uit Apeldoorn komt.

En trouwens, dat Terrayon modem heeft een dynamisch IP adres, maar je houdt hem gewoon vast, alleen als voor lange tijd bv de stroom van het modem afligt ofzo dan krijg je misschien een nieuw nummer.

Ik heb me altijd laten vertellen dat een Terrayon modem beter is als een COM21.

Bedankt voor je reacties Caspar, ik ga ze morgen maar eens bellen

Geplaatst door Caspar107
Ik heb me altijd laten vertellen dat een Terrayon modem beter is als een COM21.
'k heb 3 jaar com21 gehad...verbinding was ook niet super, viel soms ook op de raarste momenten weg
de snelheid was ook belabberd...40kb/s, waar mn maat (ook met chello) 102kb/s haalde :confused:

dus vandaar @home :D

Nou, het modem is inmiddels ingeruild. Gewoon voor dezelfde: een Com21. Ik vind het prima!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan