.com domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Is een .com domeinnaam ook voor particulieren? Ik dacht me te herinneren dat hij alleen voor bedrijven of commerciële doeleinden was. Wie weet het?

Via een willekeurige (hosting)provider zijn ze door iedereen aan te vragen :)

Nu heb ik laatst eens een domeinnaam aangevraagd voor een .nl adres. Dit was een vrij ongebruikelijke naam die nog niet bestond, ook niet in .com vorm of een variant met bijvoorbeeld een iets andere spelwijze.
Ik vraag me af of het problemen op zal leveren wanneer ik een domeinnaam registreer die al bestaat, maar dan in een andere volgorde. Voorbeeld:
Iemand bezit de domeinnaam poezenenkatten.nl, wat nu als ik kattenenpoezen.nl registreer? Zou ik daar problemen mee kunnen krijgen? Ik snap wel dat je dit met grote bedrijven niet moet doen, maar daar gaat het niet om.

Om verder te gaan met je voorbeeld: de mensen van poezenenkatten.nl zullen er niet blij mee zijn, maar in principe mag het wél. Ga je echter een overduidelijke kopie van hun site schrijven dan zal je natuurlijk wel snel gedonder krijgen, oplopend van een vriendelijk mailtje met het verzoek de site aan te passen tot uiteindelijk een rechtszaak (mits de tegenpartij daar de financiële middelen voor heeft).

www.domjur.nl verzamelt al een tijdje wat jurisprudentie van andere, gelijksoortige situaties en is daarmee een goede bron van informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan