Com poort ingebruik door wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michael2011

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2011
Goedemorgen,

Ik heb een fax modem aangesloten op een proliant server (serial)(com) in een windows 2011 installatie.

Maar de faxen komen niet binnen en als je naar het faxnummer belt dan krijg je geen fax toon te horen.

Nu heb ik in de instellingen van het fax modem gekeken, daar staat het volgende:

De poort die de modem wil gebruiken, is momenteel door een andere toepassing geopend.
Sluit de toepassing die deze poort momenteel gebruikt.

Weet iemand hoe ik kan zien welke toepassing de com port in gebruik heeft?

Alvast bedankt

Soft/Hardware?

Hallo,

Misschien virtueel door soft/hardware.

Groetjes, WDHBGS:thumb:

Ik kan hier niet veel uithalen.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Zet de 'Verborgen Apparaten weergeven'-optie aan.

Geeft helaas geen resultaat, waaronder moet ik precies kijken?

In de command prompt kun je "netstat -ab" proberen. Is het een virtuele COM poort of een physieke poort? De compoorten staan onder "ports(com &lpt)". controleer even welke port de fax wil gebruiken.

bedankt voor je reactie, ik ga het nu even proberen

de fax wil COM1 gebruiken

EDIT: Geeft aan dat ik niet gemachtig ben om die command uit te laten voeren maar ben wil admin

EDIT2: Inmiddels gelukt maar zie niks van COM1 staan, het is een physieke poort.

Volgens google zou procesexplorer het moeten vinden. Kan het zelf niet testen, daar ik geen com poorten in gebruik heb.

Indien netstat niets door krijgt is het waarschijnlijk geen communicatie programma dat het in gebruik heeft.

Process Explorer is alleen voor processen bedoelt.

Dat klopt, en de resources die een proces in bezit heeft. Via Find "\devices\serial" zou het proces dat het serial device gebruikt naar voren moeten komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan