Combat Arms stottert/hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

TyphOnX

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Hallo iedereen,

Sinds enkele dagen heb ik een probleem met het gratis spel Combat Arms. Ik speel dit al een poosje maar heb het probleem nog niet eerder gehad.

Nadat het spel zich heeft opgestart begint het vanaf het loginscherm te stotteren, een soort van hapering. Hij loopt 5 seconden soepel, waarna hij vervolgens 1 sec 'lagt' en weer 5 seconden soepel loopt. Dit gaat zo door. Ook in-game is het niet te spelen zo.

Ik heb dit probleem dus sinds kort. Mijn computer kan het spel makkelijker draaien. Ik werk met 2 beeldschermen die ik d.m.v. Ultramon configureer. Als ik 1 beeldscherm uitschakel doet het probleem zich nog steeds voor.

Wie weet de oplossing?

Groet,

Rick

kijk eens welke processen hij op start op het moment dat hij begint te haperen.. kijk eens of daar dan iet ongewoons tussen staat.

het KAN, hoeft niet maar kan, ook aan je internetverbinding liggen.
maar check allereerst even je processen

Hoi Peter,

Ik zie geen ongewone processen opstarten, alleen Engine.exe.

Mijn internetverbinding is ook prima..

Groet,

Rick

als ik het zo zie zou ik toch denken aan een process.

tik anders eens in bij uitvoeren: msconfig (start>uitvoeren of run)
en anders eens een vollefige systeemsscan.

en probeer eens te bedenken wat je hebt gedaan en dus sinds wanneer dit spel zich zo gedraagd.

Hoi Peter,

Het heeft het probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb wel wat anders ontdekt. Alle spelen doen nu zo raar! Daar zit een stottering in. Mijn videokaart doet het echter nog prima.

Wat zou er toch aan de hand zijn?

Groet,

Rick

Beste Rick,

1. Er moet een moment zijn geweest waardoor hij begon met schokken, probeer te bedenken wat je hebt gedaan in de tijd tussen dat het nog werkte en het begon te schokken.

2. wat je ook kan proberen is om je driver te herinstalleren. om dit zo goed mogelijk te doen verwijder je eerst het bestaande stuurprogramma, reboot je en dan installeer je het stuurprogramma opnieuw.

3. verder praat je over alleen engine.exe en ik weet zo goed als zeker dat dit niet essentieel is dan wel nodig überhaupt. dus sluit deze ook eens af.

4. kun je een screenshot neerzetten van alle processen in je taabeheer?

:)

Engine.exe

Beste rick,

Dat programma engine.exe is voor combatarms dus dit zou ik laten draaien als je dat spel wil spelen!

groet joint

Heb je toevallig een nieuwe virusscanner geinstalleerd? Of je firewall geupdate? Het kan zijn dat je spel moeite heeft met verbinden met het internet en daardoor afentoe moet wachten. Het kan ook dat je virusscanner teveel cpu trekt en het daardoor lastig gaat.

En idd drivers updaten en games patchen; standaard dingen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan