combi mobo en geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HtZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HtZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
hallo,

ik ben mijn pc aan het samenstellen op alternate.nl, maar nu zit ik met het probleem van compatibiliteit van geheugen en mobo.
Alternate geeft namelijk het volgende aan: "Het door u geselecteerde DDR2 geheugen voldoet niet aan de JEDEC standaard, waardoor de werking van het geheugen op hogere snelheden of snellere timings niet kan worden gegarandeerd. Het gekozen geheugen zal daarom op JEDEC-compatible DDR2-800 timings ingesteld worden bij deze configuratie."

Mijn mobo is op dit moment "Asus P5Q pro", en mijn geheugen "Corsair 4 GB DDR2-1066 Dominator EPP Kit". Ik heb het even nagezocht, en als het goed is ondersteund dit moederbord een FSB van 1066, en toch deze melding over de JEDEC standaard. Hoe kan dit?

JEDEC is een standaard voor geheugen. Daarbij gegarandeerd het een stabiele werking. Echter je kan zonder problemen 1066 geheugen er in zetten. Daar wordt je computer sneller van. Dat JEDEC verhaal van alternate gaat eigenlijk nergens over. Het is alleen dat als zij de boel in elkaar zetten, dan je niet kan gaan zeuren als je pc een keer vastloopt zonder reden. De kans dat dit gebeurt door het RAM is eigenlijk nihil. Ik zou me er dus geen zorgen over maken.

Oke bedankt. Want ik las namelijk ook nog dat door deze JEDEC standaard het geheugen op een lagere snelheid zou draaien (800 ipv 1066 MHz), maar dat is dus ook niet helemaal waar?

Ja als je het op JEDEC snelheid wil laten draaien, dan draait het op 800 mhz. Anders draait het gewoon op 1066 mhz.

Is er een manier waarop ik het niet op JEDEC snelheid kan laten draaien dan? Want ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan