• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinate van & met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriekos

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo,

Ik wil 2 data in 2 verschillende cellen samenvoegen met het &-teken. In het resultaat heeft de formule de 2 data echter omgezet naar cijfers. I.p.v. "Periode 01/01/2013-31/12/2013" krijg ik "Periode 40216-41639"...
Hoe kan ik dit omzeilen?

Alvast bedankt!

Grtz

Een datum is ook gewoon een getal, hij wordt alleen anders gepresenteerd. Doe het eens zo:
Code:
="Periode " & TEKST(A1;"dd/mm/jjjj") & "-" & TEKST(B1;"dd/mm/jjjj")

Laatst bewerkt:
Bedankt, Edmoor! De formule werkt!

Een kortere formule is nog steeds welkom (zo niet, wordt mijn formule 6 regels lang). Indien niemand geen kortere weet, sluit ik de vraag.

Grtz

6 Regels? Er staat maar 1 regeltje. Als je verteld wat je precies wilt is er vast wel wat voor te verzinnen.

6 Regels? Er staat maar 1 regeltje. Als je verteld wat je precies wilt is er vast wel wat voor te verzinnen.

Er komen nog een paar ALS-functies aan te pas. Met jou formule daarbij ingevoegd, krijg ik 6 regels.

Je hoeft je er niet suf op te zoeken, hoor!

Je kan overwegen om de taal op Engels te zetten. Dat scheelt in ieder geval twee letters.:d Verder valt er voor niemand wat te zoeken als je niet even met een voorbeeldje komt. En kan je de vraag dus op opgelost zetten

OK jongens, maak jullie niet druk! Ik zou een voorbeeld kunnen maken (wat ik normaal altijd doe!), maar in dit geval zou dat helemaal niets helpen, geloof me!

Ik zal de vraag wel sluiten. Bedankt aan hen die wilden helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan