Combinatie A4 en A3 in één Word-document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roekoekoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2013
Beste,

Bij het opmaken van een procedure in A4-formaat stuit ik op 2 plannen die door hun gedetailleerdheid enkel in A3 leesbaar zijn. Is het mogelijk om in Word met een combinatie van deze 2 papierformaten te werken?

Vriendelijke groeten,
Patrick Roekoekoe

Jazeker.

Stel je hebt vanaf het begin van het bestand pagina 1,2,3 en 4 in A4 formaat nodig en dan pagina 5 in A3 -vermoedelijk ook nog in landscape- om vervolgens weer "tig" pagina's nodig te hebben in A4 stel 6,7,8,9,10 om vervolgens pagina 11 weer in A3 nodig te hebben.

Wat je dan moet doen is aan het eind van pagina 4 te kiezen voor het maken / invoegen van een nieuwe 'sectie' (kies voor 'nieuwe / volgende pagina')
Als dan de cursor op de nieuwe pagina staat, dan stel je voor de nieuwe pagina A3 liggend in om vervolgens weer te kiezen voor het maken van een nieuwe sectie (op nieuwe pagina) de stappen worden herhaald en omdat je document in mijn voorbeeld weer sluit met een A3tje, herhaal je het e.e.a.

Als je alles goed doet dan zul je zien dat je document in totaal 4 secties bevat.
Als je pagehome doet en je scrollt langzaam naar beneden dan zie je ook dat Word netjes aangeeft wanneer je een nieuwe sectie bereikt met scrollen.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan!

Nu je dit weet zal het je ook duidelijk zijn hoe je afwijkende kop - en voetteksten (zelfs tussenliggende zonder paginanummering om dan weer vrolijk verder gaan) kunt regelen in langere documenten. ;)

Andere (soms snellere) methode is: selecteer de pagina's die je anders wilt hebben, en verander daarvan de pagina-instelling (in jouw voorbeeld: papierformaat). Word zal dan zelf de benodigde secties aanmaken, dus je hebt daar geen omkijken meer naar.

@gast0225, het is me gelukt, thx

@Octafish, bedankt voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan