• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie Als functie met vert zoeken.

• Onderwerp starter Onderwerp starter dv75
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dv75

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2012
Hallo,

Ik heb problemen met de combinatie van mijn functies en ik geraak er maar niet uit.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Blad 1: In de kolom A staan namen, in de kolom B het adres, in kolom C een uniek nummer per persoon en in kolom D een uur.
Blad 2: Kolom A,B en C zijn identiek hetzelfde. In kolom D staat ook een uur maar een ander.

Nu wil ik het volgende verkrijgen:
In blad 1 zou in kolom E het uur moeten komen dat in blad 2 in kolom D vermeld wordt.
Het probleem is dat niet alle personen in blad 2 voorkomen en de volgorde dus ook anders is.
Wanneer een persoon niet op blad 2 staat, zou er niet of 0 moeten komen te staan.
--> de basis waarop gezocht moet worden is het unieke nummer,

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Nou geef je geen voorbeeldbestand en niet aan welke excel versie of je werkt maar het zou kunnen met bijvoorbeeld =als.fout(vert.zoeken(zoekwaarde;zoekgebied;0);"Niet") dit werkt vanaf 2007.

Succes,

Nou geef je geen voorbeeldbestand en niet aan welke excel versie of je werkt maar het zou kunnen met bijvoorbeeld =als.fout(vert.zoeken(zoekwaarde;zoekgebied;0);"Niet") dit werkt vanaf 2007.

Succes,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd maar dan krijg telkens de melding niet.
Ik heb excel 2010.
Hoe kan ik een voorbeeldbestand uploaden? (ik zou wel fictieve namen gebruiken dan)

Als je op reageren klikt heb je bovenin je bericht een 3 tal werkbalken staan, in de bovenste staat een paperclip, hiermaa kan je bestanden invoegen.
Succes,

Zoals aangegeven met als.fout en vert.zoeken.

Laatst bewerkt:
Zoals aangegeven met als.fout en vert.zoeken.

Het lukt me nog steeds niet.
In het bestand wordt er ook gezocht volgens naam en niet het unieke nummer.
Dit kan problemen geven bij mensen met dezelfde naam.
Alles zou automatisch moeten lopen, dus 1x ingeven, vervolgens door trekken zodat het uur wordt ingevuld bij alle personen.
In mijn voorbeeld staan er maar een aantal maar in het originele bestand is het een hele lijst. Wanneer ik het daar probeer, is het vak telkens leeg.

Al bedankt voor je moeite maar ik ben blijkbaar niet zo'n excellwonder :confused:

Dan nu met uniek nummer, eerdere voorbeeld verwijderd.

Bijlagen

Dan nu met uniek nummer, eerdere voorbeeld verwijderd.

Oké, al heel hard bedankt voor je moeite.

Het volgende is ingegeven =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C2;dinsdag;2;0);"")
Wat ik nog steeds niet goed begrijp is waar dinsdag voor staat en waar de 2 voor staat.
In mijn originele bestand heb ik daar nl. iets anders staan.
Het lukt bij sommige personen al maar excel geeft ze niet allemaal weer.
Thanks !!!

Dinsdag is een gedefinieerde naam voor het bereik op blad 2 en 2 staat voor de tweede kolom. Kijk even in de help hoe vert.zoeken werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan