Combinatie draadloos en bekabeld netwerk installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernstig

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2003
Mijn desktop (WXP) hangt bekabeld aan de Netgear router. Mijn laptop (WXP) maakt met die router draadloos verbinding voor het internet.

Wat moet ik doen om daar een geheel (lees: netwerk) van te maken zodat ik vanaf mijn laptop programma's op de desktop kan opstarten en afsluiten.

Graag wat aanwijzingen hoe ik dat in orde kan maken.

Groetend,

Ernst

Hoi,

Je bedoelt kennelijk iets als een bedrijfsnetwerk, waarbij software dedicated, geïnstalleerd op een server wordt gebruikt op werkstations .... zoiets?
In een netwerkje met twee computers zonder aparte server ..... volgens mij gaat dat niet lukken.
Je kunt evt. met een prof.-versie van Windows het bureaublad van de pc overnemen, maar dan heb je het wel gehad.

Simpel houden

Hallo Tée,

Dat is een snelle reactie. Maar gaat voor deze simpele ziel de verkeerde kant op.

Ik wil graag vanaf mijn laptop kijken of er op mijn desktop mail is binnengekomen. Of een dowload starten.

Ik begrijp dat ik dan de professionele richting moet gaan zoeken. Dat gaat mij te ver.

Hoi,

Ik weet niet wat je met 'download' bedoelt en of dat wellicht te maken heeft met het trager downloaden op je laptop ..... ?
Weet niet of dat bij jou mogelijk is, maar je zou dat kunnen oplossen door tijdelijk bekabeld op je router te gaan.

En wat betreft mail. Je kunt voorzieningen treffen waardoor dezelfde mailaccount zowel op pc als laptop de mail binnen haalt.
Ik heb een tijd met accounts onder Outlook gewerkt op zowel de pc als de laptop, waarbij ik het gegevensbestand op een usb-stick had staan.
De enige discipline voor mijzelf was dat ik bij het gebruik van Outlook op pc of laptop, moest zorgen dat éérst de usb-stick was geplaatst.

Goede oplossing

Via Teamviewer antwoord ik nu vanaf mijn laptop via de desktop. Kan verder alles zien wat daar gebeurt en eventueel programma's starten.

Hele goede olpossing en er simpel.

Bedankt voor de tip.

Topic kan op opgelost, maar misschien nog wel voor andere bruikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan