• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie frequency table omzetten naar two dimensional table

Status
Niet open voor verdere reacties.

DavidvanR

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2017
Dag allemaal,

Is er iemand die mij kan helpen met het volgende. ik heb een frequentie tabel met voorkomende combinaties: combinatie "1-1" komt 156 keer voor, "1-2" komt 0 keer voor, "1-4" komt 1 keer voor enzovoort. Nu zou ik dit graag "makkelijk" willen omzetten naar twee dimensionale tabel. Zie voorbeeld werkblad.

Bij voorbaat dank!!

David

Bekijk bijlage helpmij vb.xlsx

zoiets

Bijlagen

Hoi cow18,

Ja dat is m!! Ik ga proberen of dit ook gaat lukken voor mijn andere frequency tabellen.

Bedankt in ieder geval!!

Groet, David

Niet gelukt

Hi Cow18,

Dank voor je bericht. Helaas is het niet gelukt de formule succesvol over te nemen. Zowel met de formula builder als het letterlijk kopiëren (over typen) stuit ik op problemen. "0" krijg ik als waarde. Zie voorbeeld.

Aangezien ik dit trucje vaker wil toepassen op meerdere tabellen zou ik graag willen weten hoe ik het zelf werkend kan krijgen.

Nogmaals bij voorbaat dank!

Groet, David

Bekijk bijlage helpmij vb (3).xlsx

2 manieren om tot dit resultaat te komen
1. rechtstreeks met aantal.als
2. via die draaitabel

Om handig die formule aan te maken, klik in die kruiselingse tabel in cel K23 en tik daar gewoon op = en klik dan cel E5 aan en enter.
Nu staat er een formule met die draaitabel.opvragen in die cel K23 en nu kan je met die formule gaan stoeien, dus die als.fout errond bouwen en die relatieve verwijzingen in het laatste stukje aanpassen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan