Combinatie IE 8 en FireFox

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cold
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cold

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hoi,

Ik gebruik al jaren IE zonder enig probleem. Nu sinds enkele weken (na herinstallatie PC) lopen sommie websites vast na enkele minuten in IE 8. Er verschijnt dan een dialoogvenster met de vraag om een rapport te verzenden wat ik uiteraard niet doe. Uit de foutinformatie in het foutrapport kan ik ook niet veel afleiden.

Zelfs in compatibiliteitsmodus van IE 8 lopen de websites vast terwijl ze vroeger zonder probleem werkten.

Nu was mijn vraag of ik IE 8 en FireFox (of raden jullie een andere browser aan ?) zonder enig probleem of restrictie op mijn systeem kan installeren in de hoop dat de websites in FireFox wel goed functioneren ?

Thx
Cold

Je bent (na herinstallatie) diverse malen naar Windows update gegaan en je hebt Windows uitputtend geupdate?

Probeer dan eerst eens IE te repareren / te resetten : Extra, internetopties, geavanceerd en dan rechtsonder 'opnieuw instellen'.

Dan nu een uitspraak die mij wellicht op een heleboel discussie zal 'trakteren': ik heb na uitputtend proberen en testen geen enkel verscihl gemerkt in snelheid / werking / visualisatie in de 5 meest bekende browsers en zodoende houd ik het bij het door Bill Gates en zijn mensen ontwikkelde IE.

Laatst bewerkt:
Na herinstallatie zijn idd. alle aanbevolen Windows updates geinstalleerd. Ik zal een poging doen om IE8 te "repareren" en dan laat ik je hier het resultaat van die actie weten.

Cold

Je kan Firefox of google chrome gewoon naast IE8 installeren zonder problemen

IE 8 opnieuw instellen geeft geen verbetering...
Ik ga een poging wagen met FF

Bedankt voor de hulp.

Dan nu een uitspraak die mij wellicht op een heleboel discussie zal 'trakteren': ik heb na uitputtend proberen en testen geen enkel verscihl gemerkt in snelheid / werking / visualisatie in de 5 meest bekende browsers en zodoende houd ik het bij het door Bill Gates en zijn mensen ontwikkelde IE.
Grotendeels komt dat doordat webmasters zich soms in onmogelijke bochten wringen om sites er in IE hetzelfde uit te laten zien als in andere browsers. Ook worden veel geavanceerde technieken niet gebruikt omdat het grootste deel van de bezoekers ze toch niet zou kunnen zien. Voor mijn eigen site kon me dat, door de doelgroep en omdat het een privé project, niet schelen. Ga voor de grap eens naar extendopera.org In IE en in, zeg, Chrome of Opera. Je zult, tenzij je echt niet oplet, toch een verschil merken.

Nog even afgezien daarvan zijn er tussen de browsers wel degelijk verschillen in hoe handig je er mee kunt werken, maar dat merk je eigenlijk pas na een tijdje en is natuurlijk persoonlijk.

EDIT: oh, en wat de vraagsteller betreft, je kunt zonder problemen meerdere browsers op je systeem hebben. Als je Safari installeert moet je alleen even opletten dat hij niet tegelijkertijd andere Apple software binnenhengelt.

Laatst bewerkt:
Als ik Firefox installeer, zijn er dan bijkomende gevaren (buiten de standaard beveiligingsproblemen bij IE8) in verband met veiligheid en dergelijke ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan