• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie met Als / aantal.als en OF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,

In bijlage wil ik iets bereiken met de formule als gecombineerd met aantal.als en OF.

Dus in kolom B kan het woord S.C.C. of MISSIL voorkomen en ik wil dat indien 1 van die
2 voorkomt dat er in kolom I ok komt, maar dit lukt me niet.

Groeten,

Bijlagen

Zoiets:
Code:
=ALS(SOMPRODUCT((B2:B10="S.C.C.")+(B2:B10="MISSIL PETROLEUM"))>=1;"ok";"komt niet voor")

Richard

Code:
=ALS(OF(B2="S.C.C.";NIET(ISFOUT(VIND.SPEC("Missil";B2)));"ok";"")

Laatst bewerkt:
Bedankt voor beide voorstellen.

Ik ga het tweede voorstel nemen omdat je bij somproduct de excate benaming moet geven en bij de andere formule mag je een deel van de naam geven.
Daar dat namen soms nogal eens verkeerd worden geschreven is het beter om op een stukje te zoeken en met de tweede formule lukt dit.

Bedankt mensen.

Mark

Beste,

Stel dat ik maar een deel van een naam wil zoeken,
dus of "S.C" of "Mis", dus niet de volledige naam zoals ze nu in de
formule voorkomt. Maar stel dat ik maar een deel van de naam ken
hoe moet de formule dan aangepast worden, want voor 1 naam te zoeken
heb ik hier enkele weken geleden volgende formule gekregen:

=Als(Aantal.Als(A2:A2;"*S.C."*)=1;"ok";"")

Dus met die formule kon ik naar S.C.C. zoeken ook al wist ik maar een deel van de.

Maar nu zou ik willen dat hij zoekt naar de ene naam of de andere zoals dit kan met de formules hierboven, maar dan voor maar een deel van de twee namen.

Groeten,

Beste,

Ik dit mogelijk?
Indien niet dan zet ik de vraag op opgelost.

Groeten,
Mark

Mark,
De formule voor het zoeken van een deel van de tekst stond er reeds. Pas ze dan 2 maal toe :
Code:
=ALS(OF(NIET(ISFOUT(VIND.SPEC("S.C";B2)));NIET(ISFOUT(VIND.SPEC("Mis";B2))));"ok";"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan