Combinatie Mobo Graka misschien niet ideaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

simbah

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2011
Ik heb vanmorgen mijn Acer Aspire T180 PC met een MCP61 SM-Am moederbord voorzien van een nieuwe voeding Corsair GS600 en een Asus EAH5770 grafische kaart met 512Mb intern geheugen.

Telkens als ik nu de PC opstart lijkt het alsof de voeding de PC vertraagd laat opstarten. Nadat ik de startknop heb ingedrukt hoor ik een zachte klik uit de kast, waarna de inschakelled van de PC aan/uit gaat en de activiteitenled van de harde schijf 2 keer oplicht en dan weer een zacht klikje uit de kast en wederom de led de PC en de led van de HD 2 keer oplicht en dat gaat zo anderhalve minuut door en dan start de PC normaal op.

Als de PC eenmaal is opgestart merk ik niets abnormaals. Kan het zijn dat het moederbord van de Acer T180 niet compatibel is met de nieuwe grafische kaart? Als ik de oude grafische kaart GForce 6600 GT weer terug plaats is er niets aan de hand en start de PC in 1 keer op. De nieuwe grafische kaart ook al in andere PC gehad maar daar start de PC gelijk normaal op en het beeld is ook goed.

Graag hulp bij dit fenomeen?

Rob

Videokaart software niet geinstalleerd? Kan ook probleem zijn dat de nieuwe videokaart niet dezelfde snelheid heeft als het mobo.

Dank voor de reactie, de bijbehorende software van de kaart is geinstalleerd. Hoe en waar kan ik de snelheidsverschillen tussen beide waarnemen/zien?

Groet

Rob

Nou, je hebt pci express x16: 2.0 1.1, 1.0 e.d. Maar het probleem ligt waarschijnlijk bij het moederbord. Het is van ECS, en geloof me: dat is echt troep. Heb er nu een waar de ethernetpoort het niet doet en waar de onboard geluidkaart slecht is.

@AndreazZz, kan zijn hoor dat het mobo troep is maar ik was toch wel benieuwd naar jouw conclusie van die snelheidsverschillen, waar kan ik dat meten/zien. ja ik heb eerst die oude driver gedeinstalleerd. Eerst vanuit de sofwaretab van het Configuratiescherm, daarna gecontroleerd bij apparaatbeheer en nog eens het register op achtergebleven software gecontroleerd.

Groet, Rob

Ook deze vraag blijft schijnbaar onbeantwoord, ik ben bang dat er niet echt veel kennis aanwezig is, of toch wel. Alsjeblieft graag hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan