• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie van 2 grafiektypes in 1 grafiek. Kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

2 linkerhanden

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2010
Ik wil graag twee soorten staafdiagrammen gebruiken in 1 grafiek. De ene staaf omvat 2 series (werkgevers en werknemerslast huidig) en de andere staaf omvat hetzelfde, maar dan in de nieuwe situatie. Doel is om in Euro's snel te kunnen zien hoe de werkgeverslast en de werknemerslast zich ontwikkelt en gelijktijdig de totaal kosten te zien.

In het bestandje:
Ik wil de blauwe en de rode samen in één staaf en daarnaast de groene en de paarse staaf.

is dat mogelijk?

Alvast dank voor de moeite.

Evert

Bijlagen

Met de data van de grafiek in een iets andere layout geplaatst ben ik tot dit resultaat gekomen.

Bijlagen

Dank je.

Ik kan nu echter de reeksen oude en nieuwe situatie niet splitsen qia kleur en dat is in de presentatie wel belangrijk. Bovendien is de lay out in mijn bijlage ook de (versimpelde) lay out waarin het in onze rekenprogramma staat en die is niet eenvoudig te wijzigen.

Is er wellicht een oplossing waarbij de lay out van de gegevens in de bijlage niet (of nauwelijks) gewijzigd hoeft te worden?

Alvast dank voor de moeite!

Evert

Ja! Dat is 'em.

Ah ik zie dat je 2 grafieken over elkaar heen hebt gelegd. Slim! Dank voor de oplossing. Hiermee kan ik verder.:thumb:

Evert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan