• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie van cellen moet ingevuld zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DEWCAP

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Hallo,

In mijn excel file zit ik met het volgende problem. Ik zou graag een veiligheid inbouwen die nakijkt OF A1 en B1 OF C1 ingevuld zijn, alvorens D in te vullen. Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is?

Alvast bedankt voor de hulp.

DEWCAP

=ALS(OF(EN(A1<>"";B1<>"");C1<>"");"ga door";"fout")

Hallo Wigi,

bedankt voor het snelle antwoord. de formula echter werkt niet. ik heb een engels versie en ik heb dus =IF(OR(AND A1<>"";B1<>"");C1<>"");"ga door";"fout") gebruikt.

Hallo Wigi,

bedankt voor het snelle antwoord. de formula echter werkt niet. ik heb een engels versie en ik heb dus =IF(OR(AND A1<>"";B1<>"");C1<>"");"ga door";"fout") gebruikt.

Moet je dan die ";" niet vervangen door "," om de vertaalslag te vervolledigen?

Hangt ervan af. Ik heb (ook) een Engelse versie met ;

ik heb een NL versie en dacht dat in een ENG versie ; een , werd. Maar kan dat niet echt testen. My bad.

ik heb een NL versie en dacht dat in een ENG versie ; een , werd. Maar kan dat niet echt testen. My bad.

Ik vermoed sterk dat de Engelse versie , gebruikt als scheidingsteken. Maar dat ik eerder een "Europese" versie heb met als scheidingsteken nog altijd ; zoals bij Nederlands, maar dan enkel de taal in het Engels gezet.

De formule werkt met het extra aanhalingsteken en met de komma's. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan