• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combinatie van macro's in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
medeforumisten,

hier is de spiesse terug met een nieuwe topic :)

ik had graag geweten of er een mogelijkheid is om in 1 cel een combinatie te krijgen van 2 macro's.

bv. iemand bestelt een witte baguette met groenten (BW met groenten genoemd in mijn bestand) smos. In kolom 1 komt de naam, kolom 2 het aantal broodjes (kan meer dan 1 zijn bij sommigen), kolom 3 heb ik in mijn excel-bestand smos staan en in kolom 4 BW met groenten.

Nu wil ik dus kijken of het mogelijk is om in 1 cel zowel de keuze van soort brood (wit, bruin, enz...) te combineren met het beleg (smos, kaas, salami, enz...) ipv 2 kolommen te moeten gebruiken hiervoor...

ik hoor het graag van jullie cracks!

groeten,
spiesse

Spiesse,

Het is altijd handig om een voorbeeld met daarin wat je wil, te plaatsen.
Je word dan beter geholpen en men hoef niet te gissen naar wat je wil.

Je kunt dit b.v.b. met validatie doen.

Laatst bewerkt:
in bijlage het bestand.

de manier van werken: naam intypen in cel J2. ga naar K2 en klik dan op bv smos. je zal zien dat het broodje in cel O2 komt te staan. als je dan daarboven in de macro's op BW met groenten klikt komt dit in cel P2 te staan. prijs wordt automatisch ingevuld in cel Q2 (volgens het aantal broodjes smos in dit geval). cel R2 geeft de som van de broodjes en het gebak.

bedoeling zou zijn dat ik de kolommen O en P kan doen samensmelten in 1 cel maar wel met behulp van de macro's per soort...

zou dit lukken?Bekijk bijlage testbestand vanalles en nog wat.xlsm

Spiesse,

Ik heb mijn vorige bericht verwijderd omdat dit niet klopte.
Kijk of je hier wat mee kunt.

Alleen regel 3 heb ik gedaan wat je wilde. (denk dat je dit bedoeld)

In de macro heb ik dus smos en BW met aangepast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ziet er idd uit zoals ik het wou, en eigenlijk kon ik het ook vinden (zonder de macro's dan) :)
ondertussen heb ik me serieus zotgezocht en zit ik al zover (zie bijlage)...Bekijk bijlage Kopie van listbox2.zip

moet wel nog verder uitdiepen :)

principe is hetzelfde: in kolom a naam typen, kolom b aantal mogelijke broodjes, in kolom c druk je op broodje en aan de hand van de combinatie van soort beleg en soort brood klik je op invoeren en komt het in de kolom d te staan met daarnaast de prijs...

lijkt dit al op iets?

Spiesse,

Je heb helemaal geen hulp nodig.
Dit ziet er beter uit dan de vorige file. :thumb::thumb:

Suc6

Hehe,

thx voor de pluim. kwil wel nog verder gaan en de verschillende koude schotels en broden er ook tussen krijgen :)

is alleen serieus zoeken naar de juiste termen want ik ken niks van vba... :) trial and error...
ik zal jullie hulp nog wel vragen hoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan