• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie VBA/formules erg langzaam

• Onderwerp starter Onderwerp starter BeNL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BeNL

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Goedemorgen,

Mede dankzij zeer behulpzame forumleden heb ik een prachtig bestand gekregen die het leven erg makkelijk maakt.
Ik heb 3 sheets; 1 met de leadtimes per fase/per groep. 1 sheet met de betreffende weken van de fases en 1 sheet die met behulp van VBA, de betreffende fase overzichtelijk bij de week zet.

Al met al zijn dit maar enkele regels codering, heb ik geen kolumformules en is het bestandje ook niet erg groot.
Helaas moet het bestand wel bij elke kleine wijziging aanspraak maken op alle processors om de veranderingen te verwerken.

Ik sta open voor suggesties of een heldere blik die mij kan vertellen of we deze verwerking sneller kunnen laten verlopen.

Alvast dank,
Ben Loomans

Bijlagen

zolang je database ook begint in kolom 1 kan dit een beduidende verbetering geven, anders moet je daarop corrigeren
Code:
For Each cl In Database[COLOR="#FF0000"].Columns(kk).Cells[/COLOR]
Ik heb verder niet uitgekeken naar andere verbeteringen, mogelijks werkbladen op manueel zetten of zo

cow18, fantastisch! Dat was het ontbrekende puzzelstukje.

Gr. Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan