• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combinatie vert. zoeken en horiz. zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markvb87

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Goedemorgen,

Ik loop vast op een formule in Excel en ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen. Na wat rondzoeken op het forum heb geen soortgelijk voorbeeld kunnen vinden. Het probleem wordt snel duidelijk d.m.v. het bijgevoegde erg versimpelde voorbeeldje. Het is een combinatie van som.als, vert. zoeken en horiz. zoeken alleen ik krijg de formule niet werkende.

Bekijk bijlage Voorbeeld salarisformule.xls

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste Cobbe,

Bedankt voor je snelle reactie! De formule sommeert nu alleen niet de totale salariskosten van afdeling 10 per periode, maar laat nu alleen de salariskosten van Piet zien.

Het is de bedoeling dat bijvoorbeeld in periode 6 op afdeling 10 het bedrag van 134 komt te staan aan salariskosten en 31 aan pensioenen.

Ja stom, had ik ook kunnen bedenken.

Heb nu 2 rijen gebruikt om de totalen te berekenen en deze verborgen.

Nu kan je zo toch de totalen ophalen.

Bijlagen

Nogmaals bedankt! Dit is inderdaad een oplossing.

Echter is dit een erg versimpeld voorbeeld van het werkelijke model en om een lang verhaal kort te maken is het voor mij helaas bijna niet mogelijk om hulpregels in te bouwen per afdeling in de input/workfile. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een unieke key te verwerken in een Som.Als formule of in een index formule? (zie bijlage).

Bekijk bijlage voorbeeld salarisformule (cobbe) v2.xls

Bedankt voor de reactie Thankyou. Met een combinatie van jullie antwoorden heb ik het probleem opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan