• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie vert zoeken en horizontaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik666

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2022
In bijlage een voorbeeld van wat ik wens weer te geven via formule:

Zoek in Tab 1, op basis van de waarde in CEL C5 van Tab 2 welke prijs overeenstemt voor de waarde in CEL D5 van Tab 2, in rij 10 van Tab 1

Rij 11 van Tab 1 geeft de waarde van cellen B5 tem B25 van Tab 2, dit is een 2e criterium

De sheet in Tab 1
of de sheet in Tab 2 mag ook een transpose ondergaan indien gemakkelijker.

Indien er een tussenstap nodig is bvb. dmv een concatenate, no issue

Bijlagen

Mbv INDEX en VERGELIJKEN

Zo kan dat

Bijlagen

Formule werkt voor de 1e kolom, maar voor de volgende kolommen, krijg ik een verkeerde waarde.

Ik heb de waarde aangegeven in lichtblauw (Tab 2) die weergegeven zou moeten worden.

thx a lot!

Heb ter verduilijking nog enkele prijzen als vb. aangevuld in het blauw, deze prijzen zou ik via formule willen zien verschijnen.

Alvast bedankt
Erik

Bijlagen

Heb de reden gevonden, waarom er verkeerde waarden worden weergeven; het volgende moet 'versleuteld' worden
=SI.NON.DISP(EQUIV(H4;'Tab 1'!$A$10:$FIZ$10;0);"niet gevonden")

ik zit wel nog met een klein ietsje, de formule kan niet versleept worden, telkens dient het veld manueel te worden aangepast, vb:
=SI(G40<>"niet gevonden";INDEX('Tab 1'!$A$1:$FIZ$21;'Tab 2'!$C42;'Tab 2'!$E$40);"onbekend")

=SI(H40<>"niet gevonden";INDEX('Tab 1'!$A$1:$FIZ$21;'Tab 2'!$C42;'Tab 2'!$H$40);"onbekend")

Laat ik de versleuteling $H$40 weg, dan komen de lijnen eronder niet ingevuld

Mvg
Erik

maak van $H$40 eerst H$40 en kopieer dan pas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan