• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinaties formules met voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludanto

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
Hallo,

Ik ben voor mezelf een werkblad aan het opmaken met dossiers die ik aan het opvolgen ben. Ik zou hier graag wat duidelijkheid in krijgen, naarmate de urgentie..

Hier een voorbeeldje van mijn bestand:
Bekijk bijlage Opvolging voorbeeld.xlsx

Beetje bijkomende info:
Datum OM = daum ontvangstmelding, de datum dat het dossier bij mij komt. Op deze datum stuur ik het door naar de leverancier.

De leverancier heeft 30 dagen de tijd om te reageren. Ik zou graag hebben dat als deze termijn nadert: dus vandaag-3 dagen, de cel oranje kleurt en als de termijn overschreden is, de cel rood kleurt. (zo valt het beter op dat ik een herinnering moet sturen)
Ik heb dit kunnen doen via voorwaardelijke opmaak
Code:
=$E2<VANDAAG()-3
zo werd het oranje, maar welke code moet ik gebruiken om het in het rood te laten verschijnen?

Indien de leverancier al gereageerd heeft (dit vul ik in in kolom F), hoeft kolom E niet meer gekleurd te worden.

Hetzelfde als voor kolom E, zou ik dan ook willen voor kolom G. Alleen is de termijn kolom D+56

alvast bedankt voor de moeite

Laatst bewerkt:
Komt dit in de buurt van uw wens?

Cobbe

Idd, dat is al heel mooi gedaan. Er zijn heel wat "voorwaardelijke opmaak"-regels bijgekomen precies.

Kan ik die regels nu ook kopieren zodat ze ook van toepassing zijn voor kolom G?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Dag Cobbe,

Ik heb een klein foutje gevonden in de voorwaardelijke opmaakregels.
Voor als de datum nadert binnen 3 dagen had je: =EN($F2="neen";$E2<VANDAAG()-3), maar dit werkte niet. Ik heb het aangepast naar =EN($F2="neen";$E2<VANDAAG()+3) en zo werkt het wel.

Bedankt voor de formule alvast, zet het op opgelost

De formule was id fout maar niet in de + of - maar in het groter/kleiner teken.
Code:
=EN($F2="neen";$E2<VANDAAG()-3),

Moet zijn:
Code:
=EN($F2="neen";$E2>=VANDAAG()-3),

Groetjes en sorry!

Cobbe

Ik heb net de test gedaan, als ik het zo aanpas met het groter/kleiner teken aan te passen, komt alles meteen in het oranje. Ook al is de datum nog langer dan 3 dagen weg.
Met het plusteken werkt het wel?

Toch moeten deze formules het doen:

Oranje : Vanaf vandaag - 3
Code:
=EN($F14="neen";$E14>=VANDAAG()-3)

Rood : Vanaf vandaag
Code:
=EN($F14="neen";$E14>=VANDAAG())

Cobbe

Zo wordt de cel toch rood als de datum groter of gelijk is aan vandaag?
maar het is net de bedoeling dat de cel rood wordt als de datum ouder (kleiner) is dan vandaag.

En hij wordt zo oranje als het tussen vandaag en -3 dagen is. Het is de bedoeling dat de cel oranje wordt als de datum nadert, dus + 3 dagen eigenlijk.
Heb dit in mijn beginpost verkeerd genoteerd denk ik, vandaar de verwarring mss?

Met deze codes heb ik trouwens het resultaat dat ik wil

Oranje (als einde termijn nadert):
Code:
=EN($F14="neen";$E14<=VANDAAG()+3)

Rood (als termijn vandaag of overschreden is):
Code:
=EN($F14="neen";$E14<=VANDAAG())

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan