• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combinaties uit een reeks weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemanvermeul

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Is er een mogelijkheid om excel automatisch alle combinatiemogelijkheden te laten weergeven van 3 letters (of meer).
vb van A B en C zou dat dan geven
AAA
AAB
ABB
ABC
ABA
AAC
ACA
....en volgende ....

Interessant zou zijn om mee te kunnen geven of waardes dubbel mogen voorkomen of niet.
Ik probeerde de formule "combinaties" maar die geeft niet het gewenste resultaat.

Bijgaand een bestandje met de gevraagde combinaties.
Wel de formule doortrekken, zoals in het bestandje is aangegeven. Dit vanwege de grootte als alles is ingevuld.

Bijlagen

OK die is knap; maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik zelf 5 letters opgeef; dus enkel A,B,C,D en E.

Dan hierbij hetgeen je gevraagd hebt. Je kunt in kolom H onder tekens tot maximaal 29 tekens gaan. Als je er meer nodig hebt moet de formule bij het benoemde bereik tekens en in kolom I aangepast worden. Het maakt niet uit welke tekens je in kolom H zet.
Verder moet je misschien in kolom A de formules nog verder doortrekken. De formule is wel zo gemaakt dat als je op een rij komt met een rijnummer groter dan het aantal mogelijke combinaties je een lege cel krijgt in plaats van een foutboodschap.

Bijlagen

Bijna - deze geeft inderdaad alle combinaties van die 5 letters terug, maar telkens beperkt tot 3 letters in kolom A.
Kan je die zo instellen dat ik in een 2e cel eventueel het aantal terug te geven letters kan opgeven?

Om welke keuzes zou het dan gaan?
In elk geval het geheel aangepast, zodanig dat je kunt kiezen uit een maximale combielengte van 5 tekens ipv de 3 die er eerst stonden.
Denk er wel even aan dat je eventueel de formules in kolom A moet doortrekken, je kunt in #combies (cel K2) zien tot welke rij je tenminste moet gaan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan