Helpmij,
Via onderstaande code wil ik hyperlink een function aanroepen. Bij de uitvoering krijg ik "Cannot open the specified file.". Bij het runnen vanuit VBA Editor werkt de function goed.
In cell C10 staat onderstaande:
Gemaakte Function:
Is de datum verstreken dan wordt de hyperlink "Verzenden" getoont in cel C10 en kan men erop klikken. Anders is het veld leeg. Weet je een oplossing voor het probleem. Mogelijk heb je een veel mooiere oplossing, dan hou ik mij aanbevolen.
Groetjes
Via onderstaande code wil ik hyperlink een function aanroepen. Bij de uitvoering krijg ik "Cannot open the specified file.". Bij het runnen vanuit VBA Editor werkt de function goed.
In cell C10 staat onderstaande:
Code:
=IF(B10<=TODAY();HYPERLINK("send_email()";"Verzenden"));"")
Gemaakte Function:
Code:
Function send_email()
Set outlook = CreateObject("Outlook.application")
Set email = outlook.CreateItemFromTemplate(ThisWorkbook.Path & "\template.oft")
email.htmlbody = Replace(email.htmlbody, "[Name]", ActiveCell.Offset(0, -1).Value)
email.htmlbody = Replace(email.htmlbody, "[Business]", ActiveCell.Offset(0, 3).Value)
email.to = ActiveCell.Offset(0, 0).Value
email.subject = ActiveCell.Offset(0, 1).Value
email.display
End Function
Is de datum verstreken dan wordt de hyperlink "Verzenden" getoont in cel C10 en kan men erop klikken. Anders is het veld leeg. Weet je een oplossing voor het probleem. Mogelijk heb je een veel mooiere oplossing, dan hou ik mij aanbevolen.
Groetjes