• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combineren interne en externe lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eucalypta

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2017
Goedemiddag,

Uit een externe lijst met dubbele waarden moet ik een vergelijking maken met interne waarden. Het gaat om voorraad die ligt opgeslagen bij een warenhuis.

Nadeel uit de externe lijst is dat een product in meerdere vestigingen kan voorkomen terwijl de interne lijst, meestal, maar een locatie heeft staan. Het locatienummer van het externe warenhuis kan ik niet gebruiken omdat ik intern andere nummers voor de locatie gebruik. Voorraad is altijd een artikelnummer in combinatie met een batchnummer.

M.b.v. Sumifs maak ik totalen voor de waarden in de externe lijst. Helaas zijn die niet uniek omdat een materiaal en batchnummer dus op meer dan één locatie kan voorkomen.

Wat ik zoek is een manier waarop die waarden uit de externe lijst wél uniek worden waardoor vergelijken met de interne waarden veel makkelijker wordt.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,

Laatst bewerkt:
Zolang er geen unieke locatiecode o.i.d. in je externe lijst staat is er geen manier om dit uniek te maken.

In kolom A van zowel intern als extern hebben allebeide dezelfde nummers staan toch?

Intern B en C en extern C en D.
Wat is het probleem?

Beste HSV,

bedankt voor je reactie.

Het probleem is dat de nummers in kolom A (intern en extern) meer dan één keer kunnen voorkomen.
Ik heb het opgelost met onderstaande formule:
=if(a3=a2;Sum(f2:f3);f2). Daarna alle uitkomsten gekopieerd en als waarden geplakt. De dubbele materialen verwijderd en dan heb ik waar ik naar op zoek was. Het is een omweg, toegegeven, maar levert uiteindelijk wel wat op.

Altijd mooi als je je bestand weer verwijderd.
Echt goed voor de zoekfunctie.

Ik heb het vast in mijn Downloads staan zodat ik het misschien moet overwegen om het terug te plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan