• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combineren van 2 werkmappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

styxeldiablo

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2016
Berichten
47
Goedemorgen,

Ik heb 2 werkmappen welke ik wil combineren om de reiskosten bij te houden van verschillende mensen...
De werkmap reiskostensheethulp.xlsb heeft een "verborgen" tabblad met gegevens.... Hier kunnen de adressen en namen ingevuld worden... Hier zou ik echter gebruik willen maken van de Distance Matrix (google API) zoals in de werkmap "Google maps distance matrix api".

Kortom, ik zou dus graag deze 2 werkmappen combineren zodat bij het invullen van de adressen op het "verborgen tabblad met gegevens" de kilometers automatisch uitgerekend worden aan de hand van de Google API...

Ik kreeg het niet voor elkaar de kilometers weer te geven... enkel de reistijd maar ik doe vast iets fout...

Ik heb beide werkmappen toegevoegd als bijlage (mij api key wel verwijderd..), hopelijk kan iemand me helpen...
 

Bijlagen

  • reiskostensheethulp.xlsb
    24,1 KB · Weergaven: 9
  • google maps distance matrix api key .xlsm
    22,1 KB · Weergaven: 11
Iets andere opzet

Inmiddels heb ik de Distancematrix (en de bijbehorende module) toegevoegd aan het werkblad met het invulblad en de database...

Ik zou dus graag een manier vinden om op "verborgen tabblad met gegevens" automatisch de afstanden over te nemen van blad 3 wanneer de adressen overeenkomen...

Dus stel op blad 3 vul ik een vertrek en bestemming in bij kolom A en B, via de distance matrix wordt dan het aantal meters weergegeven...
Wanneer dan op "verborgen tabblad met gegevens" de kolommen "Van" en "Naar" ingevuld zijn wil ik graag dat de sheet in kolom C (km) de waarde aangeeft die in Blad 3 opgehaald wordt...

Dus wanneer op "verborgen tabblad met gegevens" van --> Adres A en naar --> Adres B staat en deze waarde ook op blad 3 berekend is dan moet ie de waarde in Kolom C op "verborgen tabblad met gegevens" overnemen van Blad 3 kolom E...

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik probeer voor elkaar te maken :p

Hierbij ook de veranderde voorbeeldsheet als bijlage...
 

Bijlagen

  • reiskostensheethelpmij.xlsb
    35,8 KB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan