• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combineren van 3-wegs formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter v0id
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

v0id

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Allen,

Ik ben bezig met een Excel (2000) sheet voor het bijhouden van Microsoft examens/certificeringen. Ik zal eerst de situatie uitleggen en aansluitend mijn vraag:

De situatie:
Kolommen:
A= Examennummer
B= Examen gehaald?
C+D= Examen omschrijving
E-AB= certificeringen opgedeeld als volgt:

E= Certificering naam
F= Certificering status (gehaald/(nog) niet gehaald)
G= Certificering naam
H= Certificering status (gehaald/(nog) niet gehaald)
.. etc ..

Een certificering kan bestaan uit x aantal examens (varierend van 1, 2, 3, tot 8 per certificering). Logischerwijs zijn deze examens genoteerd in rijen.
Deze rijen beginnen bij Rij 4, van welke Rij 3 de table header is.
Rij 20 heeft een waarde in elke kolom die beschrijft of een certificering behaald is dmv een formule die een waarde vergelijkt benoemd in Rij 2. Rij 21 laat zien hoeveel relevante examens voor een certificering zijn gehaald.

Ik heb een aantal formules:
=IF(ISBLANK(E4);"x";B4) (gebruikt om te bepalen of een examen mag tellen voor een certificering)
=IF(COUNTIF(F4:F19;"√")>=E2;"Yes";"No") (inhoud van Rij 20 (examen behaald of niet ))
=CONCATENATE(COUNTIF(F4:F19;"√");"/";E2) (inhoud van Rij 21 (hoeveel van benodigde examens t.b.v. certificering behaald))

De vraag:
Wat ik nu wil klinkt misschien simpel, maar ik zie het even niet; ik wil de waarde van Rij 20 en Rij 21 combineren zodat de weergegeven waarde iets wordt als 'No (4/5)' of 'Yes (5/5)'. Jullie denken nu misschien 'lekker wazig verhaal'? Ikzelf wel, dus ik zal de Excel sheet zelf ook bijvoegen, misschien hebben jullie er ook nog wat aan :)

Alvast bedankt voor suggesties!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedoel je dit ?

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(F4:F19;"√")>=E2;"Yes";"No")&" " & TEKST.SAMENVOEGEN(AANTAL.ALS(F4:F19;"√");"/";E2)
Oftewel:
Code:
=IF(COUNTIF(F4:F19;"√")>=E2;"Yes";"No") & " " & CONCATENATE(COUNTIF(F4:F19;"√");"/";E2)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedoel je dit ?

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(F4:F19;"√")>=E2;"Yes";"No")&" " & TEKST.SAMENVOEGEN(AANTAL.ALS(F4:F19;"√");"/";E2)
Oftewel:
Code:
=IF(COUNTIF(F4:F19;"√")>=E2;"Yes";"No") & " " & CONCATENATE(COUNTIF(F4:F19;"√");"/";E2)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ja super, ik was niet op de hoogte van het &-teken, dus bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan