• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combo box probleem!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
hai,

even een vraagje,

ik heb 4 combo boxen onder elkaar staan met in alle 4 de boxen dezelfde 4 keuze mogelijkheden (bv. a,b,c,d), tot zover geen probleem, maar nu komt het.

Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer ik in
combo box 1 een keuze maak voor bv. A, de keuze mogelijkheid in combo box 2 beperkt word tot 3 mogelijkheden te weten b,c,d, en in box 3 de keuze beperkt word tot 2 enz.

dus eigenlijk is de bedoeling dat de keuze die in de vorige combo box gemaakt is, die keuze mogelijkheid in de volgende box niet meer voor mag komen.

ik weet uberhaupt niet of het mogelijk is, maar wie niet waagt wie niet wint

bedankt alvast voor het meedenken

LucB

Dit is wat ik bedoel, en in jouw voorbeeld werkt het perfect, maar nu heb jouw VBA formule gekopieerd en bij mij aan de combo box gehangen, maar er gebeurd niets bij dezelfde invoer in meerdere boxen, wat doe ik niet goed???

ik heb trouwens geprobeerd om de linhed cel naar een ander werkblad te laten verwijzen maar dat is niet mogelijk, klopt dat???

Thanks for your help so far:thumb:

Luc

hij werkt al bij mij, fout was dat het bij jouw combo heette en bij mij combo box,

maar bij jouw springt de combo op blank na een melding keuze bestaat al, en bij mij na op OK geklikt te hebben accepteerd die toch de dubbele keuze, terwijl ik vba code 1 op 1 gekoppieerd heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan