• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combo-box

Status
Niet open voor verdere reacties.

TIMO83

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Ik ben bezig met een overzicht van verkopers en hun klanten in excel. Nu heb ik 20 verkopers en wil ik bovenin een combobox waar zij in staan waaruit ik een van hen kan selecteren en zo alleen zijn klanten zie.

Kan dit met een autofilter of meot dit met macro"s heb al van alles geprobeerd maar het wil me niet lukken.

Hoi Timo,

Ik heb een oplossing, maar het verdient niet de schoonheidsprijs.
Ik maak gebruik van Data-Valideren, in plaats van de gewone combo. Met formules creeer ik een lijst die afhankelijk is van de eerdere input, deze lijst wordt zichtbaar als selectie opties.
In de bijlage een voorbeeldje.

Groetjes

John

Bijlagen

Het is niet echt wat ik zoek. wil namelijk de klanten op per rij zien en hun omzet en kosten enzo erachter.

In jouw voorbeeldje dus dat ik op belgie klik en dat dan Antwerpen, brussel etc verschijnen met bijvoorbeeld het aantal inwoners, aantal km2 etc.

maar wel bedankt voor de snelle reactie

Hoi Lucb,

Dat is precies hoe ik het wil hebben. Hoe heb je dat gemaakt??

Ik probeer er zelf wel achter te komen maar als je tijd hebt om eht even uit te leggen graag?

hartstikke bedankt in ieder geval?

Een mooie oplossing van Luc. Mag ik de macro nog even wat stroomlijnen? Met de recorder wordt er nogal veel geselecteerd, wat de macro traag maakt (al is dat hier natuurlijk niet van toepassing)
De laatste regel doet hetzelfde als de vier regels ervoor.

Sub Filter_op_verkoper()
Dim strNaam As String
strNaam = Range("K1").Value
' Range("A1:E1").Select
' Selection.AutoFilter
' Range("A1").Select
' Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=strNaam

Range("A1:E1").AutoFilter Field:=1,Criteria1:=strNaam

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug