• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combo boxen wissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Hoi,

Ik heb 2 vragen waar ik niet uit kom

1) ik heb 4 combo boxen (nr: 1,2,3,4) op een werkblad staan met hierachter een een code dat in elke combo box alleen een unieke naam geplaatst kan worden die in de andere 3 combo boxen nog niet voorkomt, anders komt de melding "deze keuze bestaat al" . Nu zou ik graag willen dat ik middels een code alle 4 de combo boxen in 1x weer leeg kan maken, maar wel zo dat ik hierna weer de oorsprongkelijke keuze mogelijkheden heb.

2) Als ik het gehele werkblad beveilig via celeigenschappen -> geblokkeerd en verborgen aanvinken en dan het werkblad beveiligen met een wachtwoord, kan ik ik ook de comboxen niet meer gebruiken is daar een oplossing voor? De comboboxen moeten dus wel beschikbaar blijven.

Mtb, Ik denk dat het handig is voor de helpers als je je bestandje ff plaatst (ontdaan van gevoelige info). Dan kan er 'rechtstreeks' aan het probleem worden gewerkt.

Groet, Leo

Hoi,

Ik heb 2 vragen waar ik niet uit kom

1) ik heb 4 combo boxen (nr: 1,2,3,4) op een werkblad staan met hierachter een een code dat in elke combo box alleen een unieke naam geplaatst kan worden die in de andere 3 combo boxen nog niet voorkomt, anders komt de melding "deze keuze bestaat al" . Nu zou ik graag willen dat ik middels een code alle 4 de combo boxen in 1x weer leeg kan maken, maar wel zo dat ik hierna weer de oorsprongkelijke keuze mogelijkheden heb.

2) Als ik het gehele werkblad beveilig via celeigenschappen -> geblokkeerd en verborgen aanvinken en dan het werkblad beveiligen met een wachtwoord, kan ik ik ook de comboxen niet meer gebruiken is daar een oplossing voor? De comboboxen moeten dus wel beschikbaar blijven.

Je kunt ook gebruik maken van een relatieve datavalidatie.

Een toelichting:
In bijgevoegd bestand staan in het 1e werkblad 4 blauwe cellen.
In deze 4 cellen zitten een dropdown met gegevens.
Indien in 1 van die cellen een keuze is gemaakt, dan is die keuze in de anderen niet meer te maken. Dat kan pas weer als de keuze is verwijderd.

Voorbeeld:
In het 3e blauwe cel kies je voor "C" (ik gebruikte uitsluitend de letters van het alfabet).
Die C is verdwenen uit de andere comboboxen en kan pas weer gekozen worden als de C uit de 3e blauwe cel is verwijderd.

Het verwijderen kan zowel handmatig als met de knop ernaast.
Doordat het om cellen gaat, kan je makkelijk een uitzondering maken voor die cellen voor wat betreft de beveiliging. Dus is vraag 2 ook geen probleem meer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Rocancio,

Bedankt voor de aangedragen oplossing:thumb:, ik ga deze gebruiken, eerst nog ff proberen te verwerken in mijn eigen bestand
Geweldig die matrix formule (ik ben hier niet in huis :o)

thanks a lot

Rocancio,

Bedankt voor de aangedragen oplossing:thumb:, ik ga deze gebruiken, eerst nog ff proberen te verwerken in mijn eigen bestand
Geweldig die matrix formule (ik ben hier niet in huis :o)

thanks a lot

Graag gedaan.
Ik zag dat er een foutje in mijn vorige bestand zat, vandaar een nieuwe.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Roncancio,

Zoals ik al in mijn vorige post schreef "ik proberen deze te verwerken in mijn bestand" nu is het probleem dat ik het niet voor elkaar krijg:o

bijgevoegd het bestand zoals het precies in mijn werkblad staat, zou jij zo vriendelijk willen zijn om de formules hierin te willen toevoegen zodat het werkend is en ik dit kan overnemen in het orginele bestand,het zou super zijn als je dat zou willen doen.

Bijlagen

Roncancio,

Zoals ik al in mijn vorige post schreef "ik proberen deze te verwerken in mijn bestand" nu is het probleem dat ik het niet voor elkaar krijg:o

bijgevoegd het bestand zoals het precies in mijn werkblad staat, zou jij zo vriendelijk willen zijn om de formules hierin te willen toevoegen zodat het werkend is en ik dit kan overnemen in het orginele bestand,het zou super zijn als je dat zou willen doen.

Bij deze.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
roncancio,

Geweldig, jij doet er 13 min over (verschil tussen jouw en mijn post) en ik gister bijna de hele dag, ik vermoedt dat dit te maken heeft met een klein beetje kennis verschil ( hahaha en dat is dan nog een understatement) Mijn dank is groot :thumb::thumb::thumb:

Roncancio,

toch nog 1 vraagje

als ik jouw matrix formule copieer (ik heb het tig x gecontroleerd) en ik zie geen verschillen met jouw formule dan krijg ik bij alle 4 de opties in kolom Z dezelfde naam te staan, wat kan daarvan de oorzaak zijn??? Kan het zijn dat de index hier iets mee te maken heeft???

Roncancio,

toch nog 1 vraagje

als ik jouw matrix formule copieer (ik heb het tig x gecontroleerd) en ik zie geen verschillen met jouw formule dan krijg ik bij alle 4 de opties in kolom Z dezelfde naam te staan, wat kan daarvan de oorzaak zijn??? Kan het zijn dat de index hier iets mee te maken heeft???

Nee, het is een matrix formule. Dus:
- selecteer de 4 cellen in de Z-kolom
- klik op CRTL-SHIFT-ENTER.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan