• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox aangepast

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker10

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Hallo , ik heb mijn combobox aangepast volgens een voorbeeld ( oplossing ) in fora
Daar had Rudy " Warme bakkertje " het volgende gepost
ga naar ontwerpmodus en selecteer eigenschappen van je combobox.
Dan Alfabetisch >> Style >> selecteer 2 - fmStyleDropDownList
Ik heb dit gedaan en mijn vroegere opmaak is verloren gegaan . In die zin vroeger kwam in iedere cel " kies ..... " te staan door de combobox cellen te vergrendelen krijg ik die > kies .... niet meer .Moet ik de vba code aanpassen ?
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim SchermMaten As New CScreenRes
Dim iControls As Integer

On Error Resume Next

Rit.SetFocus

'vul combobox
With Rit
.RowSource = "Data!A2:A25"
End With
Rit.Value = "Kies Rit"

With Klant
.RowSource = "Data!B2:B25"
End With
Klant.Value = "Kies Klant"

Laatst bewerkt:
trucker10,

Als je de eigenschappen - ListStyle op 1-fmListStyleOption zet doet hij het dan wel?

Als je die style property op 2 fmStyleDropDownList zet, dan kan je enkel kiezen uit waarden die in je lijst staan. Staat die property op 1 fmListStyleOption kan je zelf nog waarden typen.
Wat je doet in je code wanneer die property op 1 staat, is een initialisatie waarde 'typen', nl. "Kies Rit". Wanneer je de property op 2 zet, kan je die waarde niet meer 'typen', omdat die waarde niet in de lijst met mogelijke waarden voorkomt.

De oplossingen zijn dus:
-property op 1 zetten en zo blijven werken (foute invoer via code afhandelen)
-property op 2 zetten en de initialisatie waarde in de lijst zetten, of nergens meer vermelden.

trucker10,

Als je de eigenschappen - ListStyle op 1-fmListStyleOption zet doet hij het dan wel?

Als ik de de ListStyle aanpas naar 1-fmListStyleOption komt er geen verandering , bij deze dan > nee .

trucker10,

Als ik de de ListStyle aanpas naar 1-fmListStyleOption komt er geen verandering , bij deze dan > nee .
Jammer, ik denk dat je dan het voorstel van Finch de oplossing is.
Het is om fouten tegen te gaan maar als het niet werkt zoals je wil schiet het ook niet op.
Misschien dat het nog met VBA kan?

Als je die style property op 2 fmStyleDropDownList zet, dan kan je enkel kiezen uit waarden die in je lijst staan. Staat die property op 1 fmListStyleOption kan je zelf nog waarden typen.
Wat je doet in je code wanneer die property op 1 staat, is een initialisatie waarde 'typen', nl. "Kies Rit". Wanneer je de property op 2 zet, kan je die waarde niet meer 'typen', omdat die waarde niet in de lijst met mogelijke waarden voorkomt.

De oplossingen zijn dus:
-property op 1 zetten en zo blijven werken (foute invoer via code afhandelen)
-property op 2 zetten en de initialisatie waarde in de lijst zetten, of nergens meer vermelden.

Finch ,bedankt voor het antwoord , ik maak een invulblad die ook door andere personen zal ingevuld worden en ik wilde het ietstjes veiliger maken voor verkeerde invoer .In ons geval " transport " kan het soms zijn dat een bepaalde rit niet in onze ritlijst staat en dat we die dan gewoon via de cel konden invoeren , als ik de andere personen moet gaan uitlegen om eerst de rit in de lijst te gaan bijplaatsen enz. zie ik het bestandje binnen de maand om zeep hebben , ik gebruik de lijst in mijn Vertzoeken . En zelf ben ik maar een beginner , maar met de hulp en de oplossingen van het forum of de info die te vinden is op het www kom ik er wel .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan