• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combobox additem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartcorvers

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Berichten
32
ik heb een lijst met namen en bijhorende gegevens. Via een userform met daarop een combobox wil ik de gegevens in een andere sheet plaatsen. Ik tracht de combobox te vullen met namen van de sheet "inschrijvingen" welke nog niet geplaatst werden op de sheet "Doelindeling". Dit probeer ik aan de hand van de waarden van kolom 13 op de sheet "inschrijvingen". Indien de waarden leeg zijn dan neem ik de naam op in een array naam(). Vervolgens probeer ik de waarden in de array te koppelen als lijst van de combobox, maar dit mislukt. Weet iemand wat ik fout doe?

Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik elke naam in de lijst inschrijvingen op een bepaald doel plaatst in de lijst doelindeling, dat ik hierop controle uitvoer dat daadwerkelijk elke ingeschrevene op een doel is geplaatst en dat ik de flexibiliteit heb om nog wijzigingen uit te voeren in de sheet "doelindeling".(bv reeds geplaatste namen van doel verwisselen enz)
Wie kan mij hierbij helpen?

In bijlage een voorbeeld bestandje.

Alvast bedankt aan iedereen.Bekijk bijlage doelindeling opmaken.xlsm
Bart Corvers
 
snb ik heb de site reeds bekeken en heb zo getracht de code te schrijven. Maar in het voorbeeldbestandje loopt deze vast met foutcode "70".
grts bart
 
Gebruik de codemodule van het userform waarvoor ie bedoeld is.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    ComboBox2.List = Sheets("inschrijvingen").Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2)
End Sub

NB. Overwin je angst om kolom A en Row 1 niet te gebruiken.
Verwijder die lege kolm/rij, opdat het eerste gegeven van iedere tabel in cel A1 staat.
 
snb ik heb je tips opgevolgd, nl lege kolom verwijderd en van de tweede sheet de eerste lege rij.
Vervolgens heb ik uw code in de modulecode van de userform gekopieerd maar telkens krijg ik dezelfde fout, nl foutcode 381.
De foutcode "70" en "381" hebben denk ik, beiden te maken met gebrek aan machtiging om de actie uit voeren.

Waarom ik de eerste rij leeg laat: omdat in deze rij een aantal drukknoppen staan met verschillende functies. (althans in het oorspronkelijke en veel grotere bestand)
 
simpele aanpassing:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    ComboBox2.List = Sheets("inschrijvingen").Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Value
End Sub

NB. Je kunt de eerste rij zo hoog maken dat er makkelijk een knop bij kan.
 
Laatst bewerkt:
Maak de eigenschap rowsource leeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan