• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox brongegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

deleeter

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Beste forumleden,

Ik ben nog steeds bezig met het uitwerken van een userform waar ik reeds in een andere post vragen rond had gesteld. Ik zit nu echter met het volgende vast. Ik wil graag een combobox in mijn userform om de invoer van gegevens makkelijk te maken. Het lukt mij echter niet om de brongegevens voor mijn combobox te bereiken vanuit de combobox. In de worksheet zelf doe ik dit normaal gezien via Data, Valideren, Lijst.
Ik weet echter niet hoe ik dit in VBA moet doen.

Verder zou ik ook graag willen dat de userform automatisch aanvult naarmate de tekst die je ingeeft. (vb. hartf ingeven en uit de lijst wordt hartfalen geselecteerd).

Ook had ik graag de gegevens die in het eerste tabblad van de userform ingegeven worden steeds zichtbaar gehouden in de userform zodat het duidelijk is dat deze gegevens ingegeven zijn.

Bekijk bijlage Vraag Combobox.xls

Bedankt voor de hulp daar kan ik weer een stuk mee verder. Heeft iemand eventueel nog een idee hoe de gegevens die ingevoerd werden in het eerste tabblad van de userform steeds zichtbaar blijven in die userform?

Alvast bedankt.

deleeter,

Kijk of je dit bedoeld?
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  Me.Top = 232
  Me.Left = 320
  TextBox1.Value = Blad1.Range("B1")
  TextBox2.Value = Blad1.Range("B3")
End Sub

Super dat is het inderdaad! Bedankt.

Ik heb ondertussen nog een nieuwe vraagje, is het mogelijk om gegevens die je in een textbox invult automatisch in te voeren in de juiste cellen door op enter te klikken (i.p.v. de "Bevestig gegevens" knop)?

deleeter
Super dat is het inderdaad! Bedankt.

Ik heb ondertussen nog een nieuwe vraagje, is het mogelijk om gegevens die je in een textbox invult automatisch in te voeren in de juiste cellen door op enter te klikken (i.p.v. de "Bevestig gegevens" knop)?
Daar weet ik geen antwoord op.
Normaal gebeurd dit met een knop maar, wie weet weet iemand anders het antwoord.

Om de een of andere vreemde reden krijg ik de naam van tabblad "Blad1" niet aangepast. Ik krijg telkens een foutmelding en de VBA foutopsporing...

Vreemd :shocked:

Om de een of andere vreemde reden krijg ik de naam van tabblad "Blad1" niet aangepast. Ik krijg telkens een foutmelding en de VBA foutopsporing...
In de VBA Editor kun je de namen van de Bladen zien.
Ik heb de naam gebruikt die voor de ( staat.

Ok ik heb inderdaad de naam kunnen aanpassen in VBA zelf. Blijkbaar is het wel niet meer mogelijk om dit in de sheets zelf te doen.

Ik vraag mij nu af of mijn code wel juist is voor het invoeren van de gegevens. Het is de bedoeling dat de gegeven enkel in het eerste worksheet kunnen ingevoerd worden. Ik heb nu in een ander tabblad ook al data gevonden die er per ongeluk in geslopen waren ...

Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat de gegevens die je in de userform ingeeft enkel op tabblad 1 komen?

deleeter,

Het zat in je code, hij moest B2 selecteren.
Ik heb het gewijzicht en kun je wel het bladnaam veranderen.

Bijlagen

Wat was er nu fout? (Zodat ik hier in de toekomst op kan letten)
Bedankt voor de moeite trouwens!

Voor het wegschrijven heb ik het bladnaam erbij gezet. ( dus schrijft hij enkel op dat blad)
Voor het wijzigen van het bladnaam, ging het in de code fout, VBA wees aan range("B3")
Vergelijk de code met de code van de andere file.

Vergeet niet de vraag als opgelost te zetten als het nu goed werkt.
Suc6

Yes! Dat is het inderdaad. Blijkbaar heb je de code wel een pak netter gemaakt.
Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan