• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox dynamisch maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,
Voor het vullen van een combobox heb ik bij Definiëren van namen het bereik in kolom B de onderstaande formule gezet in "Verwijst naar". De bedoeling is om het bereik dynamisch te maken. Bij toevoeging van gegevens is en blijft alleen B2 zichtbaar in de combobox. Ook als ik naar namen Definiëren ga en in de formule klik dan wordt alleen B2 geselecteerd. Wie van jullie gaat hier de hoofdprijs winnen?

=VERSCHUIVING(Privè!$B$2;0;0;AANTALARG(Privè!$B:$B)-1):D

Cor,

Met de formule is niks mis.

Bekijk de ZIP eens.

Hopelijk ontdek iets.

Bijlagen

Hallo Luc,
Inderdaad zit het verschil er in welke combobox er gebruikt wordt. De box uit Fomulieren laat het bijgevoegde wel zien in tegenstelling tot de box uit de werkset. Ik zal me er maar niet in verdiepen hoe dat komt, het werkt in ieder geval met de box uit Formulieren.

Hartelijk dank Luc.

Mocht je mijn laatste reactie op m'n vorige vraag niet meer gelezen hebben, ook daarvoor had ik je alsnog bedankt.

Luc,
Na wat experimenteren , los van de bovenstaande conclusie, ben ik er achter dat het variabel maken van een bereik niet werkt als er formules in de betreffende kolom staan. Blijft dus staan dat e.e.a. alleen werkt met combobox uit Fomulieren .

Laatst bewerkt:
Luc,
Na wat experimenteren , los van de vorige conclusie, ben ik er achter dat het variabel maken van een bereik niet werkt als er formules in de betreffende kolom staan. Blijft dus staan dat e.e.a. alleen werkt met combobox uit Fomulieren .

Cor,

Bij mij werkt het ook met formules.

Ik gebruik Excel 2003.

Bijlagen

Luc,
Ik werk ook met Office 2003 en in jouw voorbeeld werkt het wel. Het enige wat ik bedenken kan waarom het bij mij niet lukt is dat ik het (ingebouwde) dataform gebruik. Die kopieert de formules mee met het invoegen van een record. Iets anders kan ik niet bedenken waarom het fout gaat.

Hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan