• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combobox en gastgegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard2348

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Beste forum leden,

Bijgevoegd gasten formulier/bestand komt uit een groter onderdeel. Ik ben hiermee al een tijdje bezig en ik heb dit voor 98,99% naar mijn zin weten te "verbouwen". Wat mij echter nog niet is gelukt is het volgende;
Bij wijzig - verwijder gast wil ik graag gasten zoeken zoals dit nu naar voren komt en dat de gegevens dan worden ingevuld in de betreffende velden eronder . Ik heb een vermoeden dat ik dit met offset moet doen maar helaas..... het is mij nog niet gelukt. Wie o wie help mij verder

BvD

Bijlagen

Zo worden de gegevens wel getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Goede morgen Roncancio,

Helemaal geweldig. Had zelf al zitten proberen met de offset maar vergeten de Columns aan te passen.
Na een kleine aanpassing in

Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
    If MsgBox("Ben je zeker van verwijderen", vbYesNo + vbExclamation, "Gast verwijderen") = vbYes Then
        With Sheets("Gast").[COLOR="#FF0000"]Columns(5).[/COLOR]Find(ComboBox1, , xlValues, xlWhole)
            .EntireRow.Delete shift:=xlUp
        End With
        'GoTo Leeg

werkt het verwijderen ook.

Mijn dank is groot. Weer wat geleerd. :)

Beste Roncancio,

Bij het testen van het formulier heb ik een foutje ontdekt. Wanneer je een gast wijzigt en deze opslaat dan komt in kolom A de waarde te staan van de Combobox wat niet de bedoeling is. Ik begrijp dat je de waarde van de combobox eerst leeg moet maken voordat de wijziging wordt doorgevoerd maar waar moet dat gebeuren. Heb zelf al een aantal dingen geprobeerd maar kom er niet uit. Wil je voor mij kijken waar dit moet gebeuren.

Bvd

Zo werkt het beter.
Ik zou overigens werken met personeelsnummers zodat je adhv van het nummer de gegevens van de persoon te zien krijgt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Aha,

Mijn dank is groot. Je hebt volkomen gelijk dat het werken met personeelsnummers een betere oplossing is. Maar in dit geval gaat dit niet op omdat de gegevens worden geraadpleegd door verschillende personen. Dan is dit in mijn optiek een betere oplossing.

:thumb:

Waarom niet
Code:
        TextBox4.Value = Format(TextBox4.Value, "mm-dd-yyyy")
        For i = 1 To 4
            Sheets("Gast").Cells(Frow, i) = Me("Textbox" & i).Value
        Next

Code:
        Sheets("Gast").Cells(Frow, 1) = TextBox1.Value
        For i = 2 To 4
            Sheets("Gast").Cells(Frow, i) = Me("Textbox" & i).Value
        Next
Dit is het origineel. Je schrijft de waarde van TB1 apart weg op dezelfde rij, kolom1.
Dan ga je 3X het format van TB4 zetten en TB2 to TB4 wegschrijven.
Wat ik doe is het format van TB4 buiten de lus plaatsen en TB1 tot TB4 in 1 keer wegschrijven.
Het kan zelfs nog economischer.
Code:
Sheets("Gast").Cells(Frow, 1).resize(,4) = Array(Textbox1.Text, Textbox2.Text, Textbox3.Text, Textbox4.Text)

Laatst bewerkt:
Jaja duidelijk. Ik hoop dat ik ooit de kennis bezit van al diegene die mij helpen.

Hartelijk dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan