Combobox gebruiken om gegevens automatisch in te vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zweetentranen

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
11
Hallo iedereen,

Ik heb een keuzelijst met invoervak gemaakt in een formulier. De gekozen record in de keuzelijst zou ik nu willen gebruiken om een tekstvak op te vullen met de gekozen informatie.
De keuzelijst bestaat uit 5 onderdelen: ID, Nummer, Naam, Prijs, BTW.

Daarvoor zou ik VBA willen gebruiken, ik ben onlangs overgeschakeld naar Access 2007 en raak hier in de helpbestanden niet verder.
Weet iemand een goede manier om te leren programmeren in VBA?

Als je me hiermee al kan helpen, heel hartelijk bedankt:)
 
Zweetentranen,

Is dit misschien wat je bedoeld?

Code:
Private Sub Combo359_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
Text361.Value = Combo359.Text
End Sub

Als antwoord op je vraag om te leren programmeren: Dit forum! Tot nu toe zijn al mijn vragen hierop beantwoord
Daarnaast kun je bij de betere boekhandel diverse boeken aanschaffen over VB en VBA
MIjn ervaring is dat je moet bedenken waar je het meeste mee gaat werken, bijv Excel of Acces.
VBA werkt bij beide hetzelfde alleen worden de codes in een andere volgorde geschreven..

Nog een tip: probeer bestaande codes aan te passen. Op die manier leer je snel de codes "lezen" en krijg je het wat sneller door
 
Laatst bewerkt:
Bijvoegen voorbeeld database

Beste mensen,

Dank rap261 voor jouw reactie...

Om het iets duidelijker te maken voeg ik een voorbeeld van de database die ik wil maken bij. Het is zeker nog onvolledig, daar ben ik me van bewust.

Bij het formulier frmBestellingen zie je dat je een klant kan selecteren in een keuzelijst met invoervak. Daar worden dan de gegevens automatisch ingevuld voor de betreffende klant.
In het subformulier heb ik ook een keuzelijst gemaakt, maar daar wordt het vak met verkoopprijs niet automatisch ingevuld. Dit zou dus de bedoeling zijn.

Zo ook bij het frmLeveranciers is er een keuzelijst met invoervak in een subformulier. Dit geeft de produkten weer, in een tweede subformulier, die onder de categorie behoren. Mooi zou het echter zijn mocht de keuzelijst hier het product opvolgen en ook wanneer je naar een andere leverancier overschakeld dat er dan een filter komt in verband met de categorieen die deze firma dan aanbied. Momenteel krijg ik alle categorieën te zien.

Wie me hierbij raad kan geven, heel graag ;)
 

Bijlagen

  • Je lijf.rar
    81,9 KB · Weergaven: 50
Zweetentranen,

Ik kan geen .rar openen vanaf m'n werk, wellicht dat je er een .zip van kunt maken?

Is je bedoeling dat wanneer met kiest voor optie 1 in de combo, de textbox gevuld wordt met alternatieven die bij optie 1 horen?
 
gefaald

Olala,

Het zipbestand was eerst te groot en ik dacht dat ze online stond, heb dus wat moeten wegdoen uit de database en nu zou het dus wel moeten lukken.

wie helpt me hiermee? Hartelijk dank
 

Bijlagen

  • Je lijf.zip
    77,9 KB · Weergaven: 41
Ik weet niet wat je upload maar mijn Acces krijgt het niet open.
 
Ik weet niet wat je upload maar mijn Acces krijgt het niet open.

Dan heb je dus geen Access 2007, want dan zou het wel lukken. Het is een database gemaakt in Access 2007 (een accdb bestand ipv een mdb bestand).
 
Laatst bewerkt:
omgezet naar 2003

Doe er een versie bij van 2003
 

Bijlagen

  • Je lijf1.zip
    77,7 KB · Weergaven: 40
Ik zie nog steeds een extentie van 2007 Zweetentranen.
Ik heb inderdaad Acces 2003
 
Bestand aangepast naar 2003 versie.
 

Bijlagen

  • Je lijf1.zip
    67,5 KB · Weergaven: 41
één deel opgelost

Heb zelf de prijsberekening gevonden:

Private Sub cboProduct_AfterUpdate()

'Het ophalen van de verkoopprijs uit de combolijst

Me.Recalc
If Not IsNull(Me!ProductID) Then
' Nagaan of de Verkoopprijs juist is, niet leeg:
If Not IsNull(Me!cboProduct.Column(3)) Then
' Haal de waarde op van de verkoopprijs uit kolom 3:
Me!VerkoopprijsBestelling = Format(Me!cboProduct.Column(3), ”VerkoopprijsBestelling”)

Else
' Er is verkeerde informatie gevonden in de keuzelijst,
' dus het tekstvak wordt op null gezet:
Me!VerkoopprijsBestelling = Null

End If
End If
End Sub

Als ik nu nog een oplossing vind voor bij het formulier frmLeveranciers dat ze gekoppeld zijn aan hun eigen producten, die je zou moeten kiezen in keuzelijst dan zou het mooi zijn...

Dank voor de inspanningen van ieder
 
Sorry maar hier weet of ken ik geen oplossing voor
Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan