• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox gebruiken om waarden uit een ander bereik door te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo!
Deze combobox voert de geselecteerde waarde uit rij A naar E1.
Bij de geselecteerde waarde uit rij A wil ik graag dat de waarde van rij B in E1 doorgevoerd gaat worden.
In dit voorbeeld geld dus voor Jan dat de waarde er naast uit rij B in E1 doorgevoerd zal moeten worden.
Gaande weg zullen de waarden in rij B veranderen gaan.

Ik geloof dat ik er niet helemaal uit kom. Zou iemand mij wat kunnen helpen?

Bekijk bijlage Voorbeeld grid.zip

Bij voorbaat dank!
grid

Laatst bewerkt:
Je hebt de combobox gekoppeld aan E1
In mijn voorbeeld is de combobox gekoppeld aan E6 en dan in E1 een vertikaalzoeken formule.

Kun je hier verder mee?

Bijlagen

Hoi popipipo, allereerst bedankt dat je met mij meedenkt. Het doel van deze combobox is om de waarde vast te houden. Dit betekend dan ook dat ik de doorgevoerde waarde ongewijzigd wil houden zodra er weer een waarde in de kolom B veranderd. Zou je me hier ook nog aan kunnen helpen?

Wederom bedankt,
grid

Laatst bewerkt:
Ik begrijp je niet helemaal, maar ik denk dat je als je de waarde na een zoekfunctie wilt vast zetten je VBA nodig zult hebben.
En dat is niet mijn ding, dus kan ik je helaas niet verder helpen.

Ok dat is duidelijk. Ik zal even verder op onderzoek uit gaan dan.

Groeten grid

Als je onderstaande code toevoegt, dan wordt in de K-kolom (ik weet namelijk niet zeker of je het zo bedoelt) de bijbehorende waarde geplaatst.

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
Range("K" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0).Value = Range("A1:A6").Find(ComboBox1.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(0, 1).Value
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank je!
Als ik thuis ben ga ik het uitvoeren om te controleren.

Groet grid

Hallo,
Dit is zo ongeveer wat ik zoek inderdaad. Echter zie ik dat de waarden ondermekaar komen. Ik zou graag willen dat telkens dezelfde cel in kolom K wordt overgeschreven. Wat ik ook merk is dat 2x dezelfde selectie plaatsen niet mogelijk is nog. Misschien kun je hier nog wat aan doen?

Dank in elk geval weer!
Groeten grid

Code:
Private Sub ComboBox1_DropButtonClick()
Range("K1").Value = Range("A1:A6").Find(ComboBox1.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(0, 1).Value

End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo, zo wil ik het inderdaad hebben (ongeveer). Ik merk nog iets op. Indien je alleen op het knopje klikt voor de 'dropdown' dan zal de waarde ook al veranderen van de huidige selectie als deze is veranderd. Ik weet niet of dit standaard zo is of dat dit ook nog is te verhelpen? Ik wou dus alleen bij een selectie met een klik de waarde veranderen laten.

Misschien is dit nog iets kleins om te verhelpen?
Groet grid

Code:
Private Sub ComboBox1_Click()
Range("K1").Value = Range("A1:A6").Find(ComboBox1.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(0, 1).Value

End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Klasse! Het gaat nu helemaal goed. Ik reageer wat later dan normaal merk ik dus sorry. Maar weer bedankt uiteraard!

Groet grid

Graag gedaan.
Gaarne nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan