Combobox in Access werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hrmn1502

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2021
In een Subformulier heb ik enkele comboboxen.
Bij de eerste opening van het hoofdformulier werken allen comboboxen naar verwachting: de lijsten worden gelimiteerd naar gelang de invoer.
Geweldig.

Het probleem?
Nadat het hoofdformulier wordt gesloten en bvb 's anderendaags weer heropend, werken de comboboxen niet meer naar behoren.
D.w.z. de lijsten zijn nog steeds beschikbaar maar de box kan enkele gevuld worden door selectie. Invoer wordt niet meer aanvaard.

Wat is hiervan de oorzaak?
Maar belangrijker: hoe los ik dat op?

Het probleem manifesteert zich zowel in Office 365 als in Access 2016

Allereerst welkom bij HelpMij! Laat ik beginnen met je te vertellen dat we een prachtig Access forum hebben, en dat je hier dus op de verkeerde plek zit :). In het Access forum kijken ook veel meer Access kenners dan hier. En als tweede tip: dit soort vragen kun je het beste laten vergezellen door een database waarin we kunnen knutselen. Niemand staat te popelen om een probleem (dat we zelf doorgaans zelf niet hebben) proberen te reproduceren. Wel zorgen dat je de database voorziet van geanonimiseerde data, en dat je de database zipt.

En de derde tip, voordat je de standaard beginnersfout gaat maken: klik nooit op de Quote knop om te antwoorden. Die is daar namelijk niet voor bedoeld. Waarvoor die er zit: niemand die het eigenlijk nog weet :d.

Verplaatst naar het acces forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan