• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ComboBox in Userform vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rap261

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hi,

Hoe kan ik de ComboBox vullen in een Userform?
Normaal wanneer ik een ComBox in een excel sheet gebruik heb ik bij Properties de optie "ListFillRange". Deze zie ik nu niet

Iemand? Thanks!

Bijlagen

• Listfillrange.jpg
    Listfillrange.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 85
Beste ExcelAmateur,

Fijn dat je alleen een link doorstuurt maar voor mij is dit abacadabra. natuurlijk heb ik gezocht op diverse sites naar een antwoord maar ik kom er niet uit.
Daar mijn kennis van VBA beperkt is, hou ik er rekening mee dat wanneer ik vanuit een userform werk, ik andere codetaal moet gebruiken dan wanneer ik vanuit een werkblad werk.

Kan iemand mij een eenvoudiger manier laten zien hoe ik een ComboBox in een Userform kan vullen?
Ik wil uiteindelijk met (een soort) FollowLink gaan werken in de ConboBox indien mogelijk

Thanks

In bijlage staat een werkwijze.
Eerst een gedef.naam aanmaken met verwijzing.
Dan Eigenschappen van de comboBox, bij Row Source die gedefiniëerde naam invullen.

Bekijk bijlage 153651

Wieter,

Thanks!
je voorbeeld heeft me op goed weg geholpen, het is gelukt. Alleen de verwijzing maken was even zoeken op div sites maar weet nu hoe dit moet. Best omslachtig, een Combo in een blad vullen gaat sneller.

Nu de "cases" maken...

ExcelAmateur, jij ook bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan