Combobox item alvast ingevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

janluc

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2016
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2016
Zie bijlage, waarin een formulier om voor een klant nieuwe factuurregels aan te maken. Na invullen wil ik voor dezelfde klant makkelijk een tweede regel aan kunnen maken, m.a.w.: het huidige formulier sluiten, en het formulier weer openen waarbij in de combobox dezelfde klant alvast is geselecteerd. Wie kan me helpen dit voor elkaar te krijgen? Zie de bijlage.

Alvast dank voor het meedenken!
Groet, Jan Luc

Bijlagen

m.a.w.: het huidige formulier sluiten, en het formulier weer openen
Waarom wil je het formulier sluiten en gelijk weer openen? Heb je daar een reden voor?

Hallo Octafish,
Het sluiten van het formulier is wat mij betreft niet nodig.
Een van de oplossingen die ik zelf had geprobeerd is: de record opslaan, en vervolgens alle besturingselementen op het geopende formulier leeg te maken op de combobox na, opdat ik dan nieuwe gegevens (datum, duur, etc) kon invullen voor een nieuw aan te maken record. Maar dat gaf niet het gewenste resultaat, want dan werd de reeds opgeslagen record overschreven met de nieuwe gegevens. Daarom ging ik er bij mijn vraagstelling van uit dat het noodzakelijk was het formulier eerst te sluiten, maar dat is misschien voorbarig.
Groet, Jan Luc

Laatst bewerkt:
Je kunt het simpel oplossen door de keuzelijst een standaardwaarde te geven op basis van de gekozen klant.
Code:
Private Sub Knop60_Click()
    Me.cboKlant.DefaultValue = Me.cboKlant.Value
    DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
End Sub
Moet je wel van de macro afstappen :).

Dat ga ik proberen, dank je wel! Van de Macro afstappen doe ik graag, het wordt tijd dat ik daar nu eens helemaal van afkick :)

Werkt als een trein, dank je wel!:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan