Ik heb een code nodig om ervoor te zorgen dat in een combobox enkel de cijfers 0 - 9 en het % teken kan worden ingevoerd.
De waarden komen uit een lijst via rowsource waarin de volgende items staan: 6,00%, 21,00% en Geen.
Nu wil ik voorkomen dat er andere waarden dan dit kunnen worden ingevoerd. Ik dacht eerst aan: If Not IsNumeric(Cmb_BTW) Then.
Dit werkt, maar als het percentage teken erbij komt dan krijg ik een foutmelding.
Ik weet dat ik dan het % teken en zo weg zou moeten laten etc etc, maar dat is in eerste niet mijn bedoeling. Dit omdat ik anders weer formules moet gaan aanpassen en het wegschrijven naar een tabel en factuur weer moet aanpassen zodat er een % teken achter komt te staan.
Nu zat ik te denken aan onderstaand event.
Is dit het event wat ik dan moet gebruiken? Zo ja, welke code moet er dan in het event komen te staan?
Nu heb ik de If Not IsNumeric(Cmb_BTW) code in het event Change staan.
Alvast bedankt
De waarden komen uit een lijst via rowsource waarin de volgende items staan: 6,00%, 21,00% en Geen.
Nu wil ik voorkomen dat er andere waarden dan dit kunnen worden ingevoerd. Ik dacht eerst aan: If Not IsNumeric(Cmb_BTW) Then.
Dit werkt, maar als het percentage teken erbij komt dan krijg ik een foutmelding.
Ik weet dat ik dan het % teken en zo weg zou moeten laten etc etc, maar dat is in eerste niet mijn bedoeling. Dit omdat ik anders weer formules moet gaan aanpassen en het wegschrijven naar een tabel en factuur weer moet aanpassen zodat er een % teken achter komt te staan.
Nu zat ik te denken aan onderstaand event.
Is dit het event wat ik dan moet gebruiken? Zo ja, welke code moet er dan in het event komen te staan?
Code:
Private Sub Cmb_BTW_KeyPress(ByVal KeyAscii As MSForms.ReturnInteger)
End Sub
Nu heb ik de If Not IsNumeric(Cmb_BTW) code in het event Change staan.
Code:
Private Sub Cmb_BTW_Change()
If Not IsNumeric(Cmb_BTW) Then
MsgBox ("U kunt alleen cijfers invoeren"), vbInformation, "Combobox BTW"
Cmb_BTW = vbNullString
End If
If Cmb_BTW <> vbNullString Then
BTW = Left(Cmb_BTW, Len(Cmb_BTW) - 1)
Select Case Cmb_BTW
Case Is = "Geen"
Tb_BTW = "0,00"
Case Else
Tb_BTW = Format(CDbl(Tb_SubTotaal / 100 * BTW), "0.00")
Cmb_BTW = Format(Cmb_BTW, "0.00%")
End Select
End If
End Sub
Alvast bedankt
Laatst bewerkt: