• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ComboBox leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost.van.Steeg

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Bij het heropenen van mijn userform staan de waarden van voorgaande keer nog in mijn combobox. Graag zou ik deze leegmaken tijdens het laden van de userform. Ik heb wel wat dingetjes geprobeerd met .RemoveItem, maar ik wordt er niet wijs uit. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bvd, Joost.

Bij het heropenen van mijn userform staan de waarden van voorgaande keer nog in mijn combobox. Graag zou ik deze leegmaken tijdens het laden van de userform. Ik heb wel wat dingetjes geprobeerd met .RemoveItem, maar ik wordt er niet wijs uit. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bvd, Joost.

Werkt de eigenschap .Clear op een combobox?

Die eigenschap kan gebruikt worden, maar zover ik kon lezen ging het alleen over .Err, om de error status te verwijderen.

Ik zal het gewoon eens even proberen....

Nee, dat werkt dus inderdaad niet.
Ik zat dus meer te denken in de trend van:

Code:
Public Sub cboFactDatumSelect_Enter()

'eerst leegmaken
  Dim i As Integer

With cboFactDatumSelect

For i = .ListCount - 1 To 1 Step -1
           .RemoveItem (i)
     Next
 End With

End Sub

Iets dergelijks dus, maar tot nu toe ook geen succes.

Het zou toch moeten werken hoor. Kan je een bestandje bijhangen met enkel de combobox en de code?

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat het mij te veel tijd gaat kosten om alleen dat gedeelte te plaatsen. Maar ik heb even stap voor stap mijn code doorlopen. En dan slaat hij die code over bij

"Private Sub userform_Initialize()"

Betekend dat misschien dat de userform nog geladen blijft? Na gebruik sluit ik hem af met:

UserformNaam.Hide

Misschien sluit je hem dan niet voldoende af ???

Ik ben bang dat het mij te veel tijd gaat kosten om alleen dat gedeelte te plaatsen. Maar ik heb even stap voor stap mijn code doorlopen. En dan slaat hij die code over bij

"Private Sub userform_Initialize()"

Betekend dat misschien dat de userform nog geladen blijft? Na gebruik sluit ik hem af met:

UserformNaam.Hide

Misschien sluit je hem dan niet voldoende af ???

Code:
Unload UserformNaam

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan