• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox met een onderbroken range

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakko1972

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Ik wil in een form een combobox maken. Nu weet ik dat je in de properties de range kan invullen bij de variabele rowsource.

Echter nu wil ik een verwijzing naar verschillende losse cells die met een bepaalde regelmaat in een sheet worden weergegeven. Bijv.

A5
A10
A15
A20
etc.
A100

In A5 staat een formule die wat uitrekend. A10 is altijd 1 hoger dan a5 en a15 is altijd 1 hoger dan a10.

Is hier iets voor ik heb namelijk geen flauw idee.

Hoi,

Ik neem aan dat je in de combobox de waarden uit de verschillende cellen wilt zien en het is nogal omslachtig om al die cel(-bereiken) in je combo op te nemen.

Misschien wel een simpele oplossing, maar naar mijn idee wel doeltreffend.
Maak - evt. in een nieuw blad - een benoemde reeks aan, waarin een koppeling tussen die verschillende cellen. Dit bereik kan je vervolgens opnemen in je combobox als bron.

Succes, Teun

Teun,

Ik snap wat je bedoeld, maar mijn excel sheet is al 7 mb groot en ik wil alles dus tot het minimale beperken. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat hier geen eenvoudige oplossing voor is. Alleen die weet ik niet.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim i As Integer
  For i = 5 To 100 Step 5
    ComboBox1.AddItem Sheets("Blad3").Cells(i, 1)
  Next i
End Sub

Ingrid,

Jou oplossing was precies wat ik zocht.

Je bent geweldig!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan