• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox om adresgegevens neer te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre86

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Beste mensen,
Ik zit met een probleempje dat opgelost moet worden. Ik heb al veel gegoogled maar heb niks kunnen vinden erover:S Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen. Het probleem is als volgt:

Ik heb een excel bestand. In dit excel bestand heb ik 2 werkbladen (zie bijlage):
- Een standaard factuur
- Een werkblad met adresgegevens

In het werkblad 'factuur' heb ik een combobox geplaatst. In deze combobox moeten de waarden komen van de klantnamen die in het werkblad 'adresgegevens' staan. (Dus van werkblad 'adressen', kolom D2-D21)

Als ik nu bijvoorbeeld in de combobox 'op Safari' selecteerd dan zouden op het werkblad 'factuur' de cellen H3,H4 en H5 moeten veranderen in respecievelijk naam afspeeladres, adres&huisnummer en postcode&stad die bij 'Safari' horen. Dit geldt natuurlijk voor alle andere namen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?
Als er tips zijn, echt hartelijk dank hiervoor!
Groeten, André

Bijlagen

Hi André,

Welkom op het forum.

In cel H3 krijg je een keuzemenu, en bij wijziging daar veranderen de gegevens daaronder.

Greetz,

Joske

Bijlagen

Joske bedankt! Echt super hoe je op dit forum geholpen wordt! Het was eigenlijk de bedoeling om jullie een opzet te geven van hoe ik dit aan zou moeten pakken maar het wordt gelijk geregeld (bedankt voor de moeite) en een goede uitleg, thnx!

Groeten, André

Hi André,

Welkom op het forum.

In cel H3 krijg je een keuzemenu, en bij wijziging daar veranderen de gegevens daaronder.

Greetz,

Joske

Laatst bewerkt:
Joske bedankt! Echt super hoe je op dit forum geholpen wordt! Het was eigenlijk de bedoeling om jullie een opzet te geven van hoe ik dit aan zou moeten pakken maar het wordt gelijk geregeld (bedankt voor de moeite) en een goede uitleg, thnx!

That's how we like to do it... :eek: :D

Bedankt Jos.

André,

You're welcome.
Dit forum leeft doordat iedereen iedereen helpt. :) :thumb:

Wigi,

Your're welcome, maar als er iemand op dit forum een :thumb: :thumb: :thumb: verdient dan ben jij het wel.

Greetz,

Joske :thumb:

André, Zet je de vraag nog op opgelost aub. :thumb:

Laatst bewerkt:
Joske, ik zal de vraag op opgelost zetten maar ik heb nog 1 klein probleempje. Stel er wordt een nieuwe klant toegevoegd, hoe laat ik het bereik dan automatisch vergroten van D2 : D22? Je hoeft het niet meteen voor te maken, met een tip zou ik al blij zijn...

Groeten, André

André,

You're welcome.
Dit forum leeft doordat iedereen iedereen helpt. :) :thumb:

Wigi,

Your're welcome, maar als er iemand op dit forum een :thumb: :thumb: :thumb: verdient dan ben jij het wel.

Greetz,

Joske :thumb:

André, Zet je de vraag nog op opgelost aub. :thumb:

Ga naar Invoegen --> Naam --> Definieren
Klik hier de naam "NaamAfspeelplaats
en bij Verwijst naar:
Verander 21 naar het getal dat je wil?
klik op OK

Pierre

Ga naar Invoegen --> Naam --> Definieren
Klik hier de naam "NaamAfspeelplaats
en bij Verwijst naar:
Verander 21 naar het getal dat je wil?
klik op OK

Pierre

Het zal de bedoeling zijn om dat automatisch te doen... :eek:

Wel, hier is de tip. Wel in het Engels, maar van hoge kwaliteit.

Wigi

Volgens mij moet dit werken:

Code:
=VERSCHUIVING(adressen!$D$1;1;0;AANTAL.ALS(adressen!$D:$D;"<>")-1;1)

Wigi

En bedankt Wigi! Ik moest alleen de bereiken uitbreiden in de cellen voor het adres, postcode en woonplaats.
Groeten, André

Volgens mij moet dit werken:

Code:
=VERSCHUIVING(adressen!$D$1;1;0;AANTAL.ALS(adressen!$D:$D;"<>")-1;1)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan