• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combobox vba formulier rowsource via indirect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo,

in een werkblad range b5:b68 in combinatie met c5:c68 kunnen klanten (b) en artikelen (c) in worden gegeven.
wanneer een bepaalde combinatie wordt gemaakt van klant & artikel wil ik een vba formulier laten opkomen.

op dat formulier is een combobox opgenomen waarin ik de waardes wil ophalen uit een benoemd bereik.
Dit bereik bestaat uit klant & artikel zoekwaarde zijn 2 cellen.

Het formulier op laten komen lukt, alleen kan op iedere regel in de range 5 tot 68 de combinatie gemaakt worden hoe kan ik er nu voor zorgen dat de juiste rowsource wordt gebruikt.

in de setting van de rowsource had ik in eerste instantie de formule "=indirect(b5&c5)" staan maar dit moet zijn indirect(activecell.offset(,-1) & activecell) zijn.
Maar dat werkt niet..

het ook geprobeerd in het activate menu:

Code:
Private Sub test_Activate()

ComboBox2.RowSource = ActiveCell.Offset(, -1).Value & ActiveCell.Value

End Sub

maar dat werkt ook niet...
iemand een idee hoe ik dit kan instellen?

Laatst bewerkt:
in principe kun je dat beter doen in "initialize" dan "activate".

Verder werkt je genoemde code prima bij mij. Heb een bereik gemaakt genaamd "henkpiet" en vervolgens met je bovenstaande code getest met 2 cellen met "henk" en "piet" en de code werkt als verwacht

in je voorbeeld staat er een spatie achter "henk" bovendien doe je een initilize van userform1, maar je userform heet "userform".. je initialize wordt dus nooit uitgevoerd.

Daarna werkt het

*edit* je had het dus zelf ook gevonden ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan