combobox vervangen voor activex combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
374
Geachte helper,

Ik heb een combobox met een invoer bereik van c:\PersoneelInfo\data\[OVERZICHT.xlsm]PERSOONSGEGEVENS'!$B$8:$AU$61

koppeling met cel = $AD$1

omdat ik de achtergrondkleur en een groter lettertype nodig heb in mijn combobox, wil ik hier een activex-combobox van maken.

De activex-combobox moet dus net zoals mijn huidige combobox lezen uit een extern bestand.
Zou iemand mij de code hiervan willen geven.
Alvast vriendelijk dank,

groet Martin
 
Test het zo eens (uit de losse pols).
Code:
sub hsv()
 with getobject("c:\PersoneelInfo\data\OVERZICHT.xlsm")
  thisworkbook.sheets(1).combobox1.list = .sheets("PERSOONSGEGEVENS").range("B8:AU61").value
    .close
  end with
end sub
 
bestandjes bij gevoegd

Beste HSV.

Ik krijg de activex-combobox niet gevuld. Ik voeg de bestandjes bij waar het om gaat de combobox links op PersoneelInfo werkt perfect. De activex-combo zou deze moeten vervangen.

In de bijlage 2 bestandjes PeroneelInfo.xlsm zou in pad C:\PersoneelInfo en bestandje overzicht.xlsm staat in C:\PersoneelInfo\data
Je hoeft alleen PersoneelInfo te openen. Overzicht word automatisch mee geopend
De combobox links maakt dmv een koppeling met cel AD1 verschillende vert.zoek acties.
Dit is dus ook de bedoeling van de activex-combobox
 

Bijlagen

  • Overzicht.xlsm
    61,6 KB · Weergaven: 31
  • PersoneelInfo.xlsm
    49,3 KB · Weergaven: 32
Misschien weet jij het wachtwoord nog om in de Vb-editor te komen.
 
Het bestand wordt al geopend middels Workbook_open()

Voeg onderstaande code daaraan toe; net boven "End Sub".
Code:
With Workbooks("Overzicht.xlsm").Sheets("PERSOONSGEGEVENS")
  ThisWorkbook.Sheets("Blad1").ComboBox1.List = .Range("B8:AU" & .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).Value
  End With

Waarom je alle gegevens wil zien in de combobox weet ik niet, maar dan stel je "Columncount" in de eigenschap in op het aantal kolommen.
Stel vervolgens de 'Boundcolumn' in als het niet op 1 moet staan.
Als dit niet nodig is maak je van "AU" in de code een "B".
 
Beste HSV,

Ik denk dat je het niet begrijpt, het enige wat ik wil is de huidige combobox vervangen voor de activex-combobox zodat ik met deze de achtergond kleur en de texthoogte van de activex-combobox kan aanpassen, bij de huidige combobox die volledig goed werkt kan dit helaas niet.

de huidige combobox verzorgt alle vert.zoek acties samen met cel AD1. Deze wil ik dus verwijderen zodra de activex combo box hetzelfde werkt.

m.vr.gr.Martin
 
Beste Doohan,

Ik vermoed dat jij het niet begrijpt.
Plaats een ActiveX combobox op je blad en verwijder die andere.
Plaats de gegeven code in het bestand zoals beschreven in mijn vorig schrijven.

Daarna kunnen we het wel koppelen aan een cel als je zover bent.
 
Bedankt HSV.

Ik was inderdaad iets te snel, de activex-combobox werkt nu. Hoe ga ik nu de koppeling met cel met cel AD1 herstellen zodat alle vert.zoek actie weer werken.

mvg Martin
 
In ontwerpmodus rechtsklik op ActiveCombobox en selecteer Eigenschappen.
Bij LinkedCell vul je AD1 in.
Sluit Ontwerpmodus af.
 
Ok de link is gemaakt, echter nu zie ik in ad1 de naam die ook in mijn activex combobox staat, deze naam haalt hij uit overzicht. In de oude situatie met de gewone combobox kwam de naam in de combobox en in ad1 het getal dat in de kolom staat voor de naam. De vert.zoek maakt hier nl. gebruik van. Hoe regelen we dit? mvg.Martin
 
Is het niet verstandig je eerst eens in de basisbeginselen van VBA te bekwamen ?
 
Omdat het niet dagelijks werk is, ben ik soms iets te snel geneigd naar de helpmij te gaan.
Na het commentaar van SNB, stoute schoenen aangedaan internet afgezocht. Het was iets met columncounts, boundcolums, listfillrange, columnheads en columnwidthsettings.
Ik zal in het vervolg proberen minder vragen te stellen.

Ieder geval dank voor alles.
het werkt.
m.vr.gr. Martin
 
Je onthoudt alles veel beter als je zelf wat uitzoekt.
Meestal kun je alles al vinden in de hulpbestanden van de VBEditor ( F1 ) of in het objektenoverzicht in de VBEditor ( F2 )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan