Combobox vullen bij openen document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pgalama

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Ik heb een combobox in mijn excelsheet geplaatst (niet in een userform), deze wil ik graag gevuld hebben gelijk als het document wordt geopend. Weet niet precies met welke sub ik moet beginnen, iemand?

Ook heb ik het probleem dat als ik mijn script meerdere keren uitvoer mijn combobox meerdere keren met dezelfde gegevens wordt gevuld. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

Bij voorbaat dank,

Is het een combobox van de werkbalk Formulieren, of van de werkbalk Visual Basic.

Trouwens, gebruik een Workbook_Open event (gebeurtenis) in VBA. Is al menigmaal voorgekomen hier op het forum.

Wigi

Is het een combobox van de werkbalk Formulieren, of van de werkbalk Visual Basic.

Trouwens, gebruik een Workbook_Open event (gebeurtenis) in VBA. Is al menigmaal voorgekomen hier op het forum.

Wigi

Ik heb dit event ook toegepast en als ik dan het script uitvoer dan wordt de combobox goed gevuld, maar als ik daar na opsla en opnieuw het document open staat er in de combobox alleen nog het woord dat er in stond toen ik het programma afsloot. Ik gebruik voor het vullen van de combobox het commando combobox.AddItem misschien is dit niet juist?

Het is trouwens een combobox uit de werkbalk VBA.

Laatst bewerkt:
Wat is je code nu?

Private Sub Workbook_Open()

ComboBox1.AddItem "C"
ComboBox1.AddItem "E"
ComboBox1.AddItem "H"
ComboBox1.AddItem "D"
ComboBox1.AddItem "S"

ComboBox2.AddItem "B"
ComboBox2.AddItem "G"

End Sub

Dit is het begin van de code.

En waar in de code maak je de combobox leeg?

Evt. zet je de C, E, H, ... in een apart bereik en stel je dat bereik in als RowSource.

combobox laden

Begin combobox altijd met leegmaken, anders vult ie telkens de reeks weer aan.
met With ... End with voorkom je steeds het herhalen van Combobox1, maar hoeft niet, zie bij combobox2.
dan wordt het als volgt.

Private Sub Workbook_Open()

With ComboBox1
.Clear
.AddItem "C"
.AddItem "E"
.AddItem "H"
.AddItem "D"
.AddItem "S"
End With

ComboBox2.Clear
ComboBox2.AddItem "B"