combobox vullen met unieke waarden uit range

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Hallo

op de volgende site http://www.worksheet.nl/forumexcel/afgehandelde-vragen/64286-aanpassing-vba-en-combobox-2.html
kwam ik een voorbeeld tegen van SNB om een combobox te vullen met unieke waarden.
Ik heb de code aangepast naar mijn eigen wensen
Code:
Private Sub ComboBox1_DropButtonClick()
ComboBox1.List = Filter([transpose(IF(countif(Offset($E$1,,,ROW(E5:E250)),E5:E250)=1,E5:E250,"#"))], "#", False)
End Sub
Zoals je ziet is het bereik (E5:E250)
Nu is mijn vraag
Waarom krijg ik een foutmelding als ik het bereik vergroot naar bijv (E5:E300)?
Het is niet zo dat ik meer dan 300 verschillende waarden krijg maar het kan zijn dat mn lijst groter wordt dan 250 regels
en dat er op bijv regel 300 een nieuwe unieke waarde staat
Is er mischien een andere manier? aanpassing van huidige code van SNB?

Heb je overal de 250 gewijzigd in 300, want ik kan geen foutmelding genereren ?

heb 3 comboboxen op mn werkblad staan en bij alle drie het zelfde grotere bereik dan 250 ingevuld, ik blijf de volgende foutmelding krijgen

fout 1004 tijdens uitvoering
het item met de opgegeven naam is niet gevonden.

vanaf regel 5 tot 100 regels is het bereik van een tabel heeft dit er iets mee te maken?

heb net getest hier op een nieuw tabblad zonder tabel met 1 combobox, ook hier maar tot 250 zonder foutmelding

de comboboxen zijn actieveX besturingselementen
office 2010

tot regel 259 werkt het, vanaf regel 260 gaat het mis bij mijn werkblad (net getest)

Laatst bewerkt:
Gooi dat bestand eens op het forum :d

geen problemen met bijv.
Code:
    ComboBox1.List = Filter([transpose(IF(countif(Offset($E$1,,,ROW(E5:E500)),E5:E500)=1,E5:E500,"#"))], "#", False)

transpose heeft wel een bovengrens, maar die hebben we hier nog lang niet bereikt.

hier het bestand

maar als ik een nieuwe excel file open en de code erin plak hou ik hetzelfde probleem

Bijlagen

ik heb deze code geprobeerd in een nieuw leeg werkboek met 1 combobox op het werkblad geplaatst zonder filters
en ik hou het zelfde probleem

Ik kom er niet voor wat betreft autofilter
als ik bovenstaande uitprobeer zou de autofilter toch geen probleem meer moeten geven? of denk ik helemaal verkeerd

Laatst bewerkt:
het blijft verder stil ik zal de vraag als opgelost zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan