• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combobox vult geen gegevens na verplaatsen van commandbutton.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CygneVoler

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2015
Hallo excellers,
Ik zit met een dilemma en weet niet goed hoe ik hier verder mee moet omgaan. Ik vraag jullie om hulp en of advies.
Wat is er gaande.
Enige tijd geleden heb ik door een zoekactie bijgevoegd document gevonden. Omdat dit document bijna alle facetten heeft waar ik naar op zoek ben voor een database, heb ik deze gedownload.
Omdat ik de database zelf wil verbergen (veryHidden) heb ik de commandbuton verplaats op een ander blad (sheet2). Echter werkt dan de combobox niet meer die onderdeel uitmaakt van de userform. Ik heb toen de auteur een mail gestuurd via het systeem met de vraag of het mogelijk was om me hierin te adviseren/helpen. Helaas heb ik daar nooit antwoord op gehad en kan ook de gegevens niet meer achterhalen. Mijn vraag aan jullie: kunnen en willen jullie mij helpen?
Om mijn vraag goed te begrijpen is het handig dat je het bestand opent.
Waar ik dus niet uitkom staat hiervoor beschreven. Ik snap niet dat wanneer ik de commandbutton verplaats de combobox niet meer gevuld wordt.
Graag jullie hulp.

Bijlagen

Kleinigheidje:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  With Sheets("Blad1")
    .Unprotect
       C1.RowSource = [COLOR="#FF0000"]"Blad1!" &[/COLOR] .Columns(2).SpecialCells(2).Offset(1).Address
       sq = .[C1:N1]
         For j = 1 To UBound(sq, 2)
           Me("Label" & j).Caption = sq(1, j)
         Next
     .Protect
   End With

With Me
    .Frame2.Visible = False
    .Frame3.Visible = False
    .Cmd_Opslaan.Visible = False
    .Cmd_Verwijderen.Visible = False
  End With
End Sub

Bijlagen

Of gebruik 'List'.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  With Sheets("Blad1")
    .Unprotect
[COLOR=#FF0000]      C1.List = .Columns(2).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Value[/COLOR]
       sq = .[C1:N1]
         For j = 1 To UBound(sq, 2)
           Me("Label" & j).Caption = sq(1, j)
         Next
     .Protect
   End With

With Me
    .Frame2.Visible = False
    .Frame3.Visible = False
    .Cmd_Opslaan.Visible = False
    .Cmd_Verwijderen.Visible = False
  End With
End Sub

Ja, het is wel duidelijk wat het verschil is tussen Senior en Junior member! :D Klasse beiden voor jullie reactie en medewerking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan