combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

balzac

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik heb de forum doorzocht en ik kon niet vinden wat ik moet hebben.

ik heb hier een Form met een combobox en als ik iets selecteer in de combobox dan wil ik alles wat in de catogorie zit printen maar hoe krijg ik dat voor mekaar, hij print wel maar dan alles en niet wat ik geselecteerd heb in de combobox.
Heeft misschien iemand de code voor me

Alvast bedankt

Je vraag is niet helemaal duidelijk. Je hebt een keuzelijst (met invoervak) gemaakt waarin je een categorie kiest. Gebruik je die keuzelijst om het formulier te filteren? En heb je op basis van de Recordbron een rapport gemaakt? En gebruik je een Opdrachtknop om dat rapport af te drukken? En geef je dan in de procedure van die opdrachtknop ook het filter van het formulier mee?
Of ( oh horror...) probeer je het formulier af te drukken? Hopelijk toch niet?

Wat bedoel je precies?
Als ik het goed begrijp wil je van de categorie die je gekozen hebt de subcategorieën weergeven?
Als dit het geval is zou je een select commando uit moeten voeren op de database.

Graag iets meer duidelijkheid a.u.b.

@markyy: ik geloof niet dat het om subcategorieën gaat.... Maar we wachten in spanning af :)

Nou ik heb een Formulier met een combobox zoals hieronder

forum.JPG

Als ik daar iets selecteer bijvoorbeeld ½" HP Hose dan wil ik alles krijgen van ½" HP Hose in het onderstaande Report

forum1.JPG

en als ik op print druk dan krijg ik alles geprint maar ik wil dan alleen de groep hebben van ½" HP Hose

Je gebruikt crystal reports neem ik aan om dat rapport weer te geven?
Als dit het geval is is het niet zo moeilijk. Je kunt een stored procedure in je database aanmaken die die subitems selecteert die bij de "hoofdcategorie" horen. Deze stored procedure kun je namelijk later weer op vragen in crystal reports. Ook is het mogelijk om tussen bepaalde forms te communiceren dat ie de ID meegeeft aan je rapport en daarop selecteert.
Succes ermee

Groetjes Mark

Ik denk dat markyy de pakketten een beetje door elkaar aan het husselen is ;)
Het is vermoed ik een normaal Access rapport, wat je aanroept met die knop. Wat is de code die je onder die knop hebt hangen?

Oooh sorry ik zat met mijn gedachte bij C#. Met acces ben ik niet bekent sorry. Maar dan zou ik je vraag ook niet onder C# hangen :)

De vraag is in het Access forum gesteld.... Wellicht dat je dat nog niet was opgevallen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan