Combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Hoi,

Een formulier A met in de 'Formulierkoptekst' een combobox.
Wanneer je een record selecteert van de combobox worden gegevens weergegeven in de 'Formulierkoptekst'.
In de Details kunnen er records worden ingevuld.
Gebruiker vult de gegevens in en sluit het formulier.

Dan heb ik een formulier 'Overzicht' met allemaal records.
Als je een record selecteert wordt Formulier A geopend met de gegevens ingevuld in de Details.
Maar niet die van de 'Formulierkoptekst'.
Een veld in de combobox is gekend in het Overzicht formulier.

Dus wat ik zou willen is als een gebruiker een record selecteert in het Overzicht dat dan Formulier A wordt geopend met combobox, in Formulierkoptekst, van waarde veld van het Overzicht formulier. Zodat alle velden zijn ingevuld op het Formulierkoptekst.
Precies alsof de gebruiker de combobox heeft geselecteerd en een record heeft gekozen.
De combox is gebaseerd op tabel totaal verschillende van die van Details.

Vanalles geprobeerd bij 'Form load' van formulier met combox.rowsource ed maar niets werkt.

Kent iemand de code, waar ik documentatie kan vinden om de comboxbox te openen, record te laten zien adhv van waarde veld van ander formulier ?

Alvast bedankt.

Leg eens goed uit wat je aan het doen bent, want ik kan er geen chocola van maken. (Smelt ook te snel :)) Wat is ‘formulier a’ precies? Je beschrijft een doorlopend formulier, maar het kan net zo goed een gesplitst formulier zijn, waarbij je de elementen verkeerd beschrijft. Of een enkelvoudig formulier met een doorlopend subformulier (wederom met verkeerde beschrijvingen).

Eigenlijk komt het er op neer dan in de "Form Load" code, in formulier A, moet komen om een combobox te openen.
Het record te zoeken adhv sleutel dat zich op een ander formulier bevindt.

Dus op formulier A in 'Formulier koptest' bevindt zich een combobox. Als je hier een record selecteert worden velden, in formulier koptekst ingevuld.
Dus ik wil bij openen van formulier A dat die velden al zijn ingevuld.
Maar de combobox is op een tabel dat niets met de details te maken heeft. Is enkel ter info.

Deze code gevonden op het internet. Bij het openen van het formulier wordt de combobox geopend.
Maar alle records zijn zichtbaar. Ik wil enkel het record adhv sleutel ander formulier. En dat het record geselecteerd wordt met een soort 'enter' code. Zodat de velden gevuld worden.

Code:
Private Sub Form_Timer()
Me.cboCkInsCo.SetFocus
DoEvents
Me.cboCkInsCo.Dropdown
Me.TimerInterval = 0

Nu zou er iets moeten komen van
Code:
Me.cboCkinsCo.Column(0).Rowsource = forms!formulier A!sleutel
maar dat werkt niet.

Laatst bewerkt:
Als ik het me goed herinner dan kan je als je een formulier B opent vanuit het formulier A, een waarde ui formulier A meegeven naar B via de forms.OPenArgs eigenschap.

Misschien moet je maar eens concreet benoemen over wat voor gegevens het gaat. Dan kunnen we misschien een beeld vormen. Teksten als "de combobox is op een tabel dat niets met de details te maken heeft" helpen ons in ieder geval niet verder.

Sowieso heb ik op basis van wat je aangeeft al weinig fiducie in de constructie.
Maar de combobox is op een tabel dat niets met de details te maken heeft. Is enkel ter info.
Huh? Dat lijkt mij dus érg onwaarschijnlijk. Hoe dan ook: die tabel heb je natuurlijk niet nodig; zet alle gegevens die je wilt zijn in de keuzelijst, en verwijs in tekstvakken naar de juiste kolommen van die keuzelijst. Dan moet het óók mogelijk zijn om vanuit een ander formulier (inderdaad, de klepel hangt waar-ie moet hangen, noella) via de OpenArgs parameter in Formulier A die waarde in de keuzelijst te krijgen, waarmee je dan dus automatisch ook de tekstvelden weer vult.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan