comboxbox select item audio afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drla2004

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Berichten
26
Ik heb een code waarmee ik vanuit een bepaalde map de naam van mp3 bestanden laad in de combobox (helaas wel met .mp3 extensie erachter).

Nu heb ik ook een ingebouwde mediaplayer (windows media player) gemaakt, en ik wil graag wanneer ik een item selecteer in de combobox ik dat bestand (vanuit de map audio) afspeel in de mediaplayer.

Hierbij de code die ik gebruik om de bestandsnaam van de mp3 te laden in de combobox (als iemand een oplossing heeft om de extensie niet te tonen zou dat fijn zijn).
Code:
Dim dir As String = Application.StartupPath + "\Audio"
            Dim di As New DirectoryInfo(dir)
            Dim fi() As FileInfo = di.GetFiles("*.mp3")
            For Each f As FileInfo In fi
                Playlist.Items.Add(f.Name)
            Next

Hier bij de code die ik nu gebruik (en niet werkt) om bestanden af te spelen:
Code:
AxWindowsMediaPlayer1.URL = Playlist.SelectedItem

Elke hulp zou fijn zijn, alvast bedankt.
 
Ik heb een code waarmee ik vanuit een bepaalde map de naam van mp3 bestanden laad in de combobox (helaas wel met .mp3 extensie erachter).

Nu heb ik ook een ingebouwde mediaplayer (windows media player) gemaakt, en ik wil graag wanneer ik een item selecteer in de combobox ik dat bestand (vanuit de map audio) afspeel in de mediaplayer.

Hierbij de code die ik gebruik om de bestandsnaam van de mp3 te laden in de combobox (als iemand een oplossing heeft om de extensie niet te tonen zou dat fijn zijn).
Code:
Dim dir As String = Application.StartupPath + "\Audio"
            Dim di As New DirectoryInfo(dir)
            Dim fi() As FileInfo = di.GetFiles("*.mp3")
            For Each f As FileInfo In fi
                Playlist.Items.Add(f.Name)
            Next

Hier bij de code die ik nu gebruik (en niet werkt) om bestanden af te spelen:
Code:
AxWindowsMediaPlayer1.URL = Playlist.SelectedItem

Elke hulp zou fijn zijn, alvast bedankt.

Het afspelen is niet zo moeilijk:
Code:
Private Sub ComboBox1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ComboBox1.SelectedIndexChanged
        AxWindowsMediaPlayer1.URL = ComboBox1.SelectedIndex
    End Sub
 
Zonder extentie:
Code:
Playlist.Items.Add(Path.GetFileNameWithoutExtention(f.Name))

Je moet voor het afspelen wel het voledige pad naar het bestand opgeven, inclusief extentie, dus zo:

Code:
AxWindowsMediaPlayer1.URL = Application.StartupPath + "\Audio\" &  Playlist.SelectedItem & ".mp3"
 
Zonder extentie:
Code:
Playlist.Items.Add(Path.GetFileNameWithoutExtention(f.Name))

Je moet voor het afspelen wel het voledige pad naar het bestand opgeven, inclusief extentie, dus zo:

Code:
AxWindowsMediaPlayer1.URL = Application.StartupPath + "\Audio\" &  Playlist.SelectedItem & ".mp3"


Bedankt dat was precies wat ik zocht.

Ook bedankt voor het oplossen van het extensie probleempje.
 
Ik kwam achter een klein dingetje, wanneer ik op de knop pause klik, gaat de player inderdaad op pause, maar wanneer ik daarna weer op play klik begint de player weer aan het begin, i.p.v. waar deze op pause was gegaan.

Het komt vermoedelijk omdat de code onder de play button.
 
Ik heb het opgelost.

Ik heb de code die ik eerst bij de play button had staan, nu geplaatst bij Playlist_SelectedIndexChanged.

En bij de play button de gebruikelijk code voor het afspelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan